مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد

۱,۵۰۵ بازديد

مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد https://ijmarket.com/blog/مدیاتک-قصد-ورود-به-حوزه-تولید-تراشه-برا/ ایجی مارکت Sun, 21 Nov 2021 19:26:06 0000 دانش و فناوری https://ijmarket.com/blog/مدیاتک-قصد-ورود-به-حوزه-تولید-تراشه-برا/

تنها چند هفته قبل از کنفرانس فناوری کوالکام برای رونمایی از تراشه قابل حمل بالقوه، مدیاتک رویداد نظارتی خود را در کالیفرنیا راه اندازی کرد و قرار است در اواسط هفته از طیف محصولات سال آینده رونمایی کند. از زمان راه اندازی تراشه پرچمدار این شرکت به نام سایز 9000 با گذشت اولین چیپست 4 …

منبع :
مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد

تنها چند هفته قبل از کنفرانس فناوری کوالکام برای رونمایی از تراشه قابل حمل بالقوه، مدیاتک رویداد نظارتی خود را در کالیفرنیا راه اندازی کرد و قرار است در اواسط هفته از طیف محصولات سال آینده رونمایی کند. از زمان راه اندازی تراشه پرچمدار این شرکت به نام سایز 9000 با گذشت اولین چیپست 4 نانومتری، اخبار حاکی از آن است که مدیاتک قصد دارد وارد عرصه تولید تراشه در رایانه های شخصی نیز شود و به زودی اولین پردازنده دسته ای خود را معرفی خواهد کرد.

ابزار کامپیوتری مدیاتک

شرکت تایوانی مدیاتک به دلیل تولید تراشه برای گوشی های هوشمند مشهور است. با این حال، اکنون گفته می شود که حدوداً 40٪ سهم تراشه قابل حمل، به عنوان رهبر این بازار شناخته می شود. با این حال، این شرکت راضی به توسعه تراشه های قابل حمل نیست و به دنبال توسعه تراشه هایی برای فعال کردن رایانه های شخصی ویندوز است.

شرکت ها در حال برنامه ریزی از تراشه های x86 تا ARM هستند و واضح است که مدیاتک نمی خواهد این فرصت را از دست بدهد. انتظار می رود این شرکت تایوانی تراشه های مبتنی بر ARM را برای رایانه های شخصی مبتنی بر ویندوز در چند سال آینده عرضه کند.

این شرکت اکنون در لیست رایانه ها قرار دارد زیرا تراشه هایی را روی کروم بوک های ارزان قیمت ارائه می دهد. اما برای تثبیت بازار رایانه های شخصی ویندوزی، مدیاتک باید بفهمد چه چیزی می تواند ارائه دهد.

ابزار کامپیوتری مدیاتک

ابزار کامپیوتری مدیاتک

با وجود این، این شرکت تایوانی مودم های 5G را بر روی رایانه های شخصی مجهز به اینتل تولید می کند و از سال 2019 با این شرکت وارد همکاری شده است.

اگرچه ممکن است شروع به ارائه تراشه های مدیاتک بر روی رایانه های شخصی مبتنی بر ویندوز اجتناب ناپذیر به نظر برسد، همیشه به خاطر داشته باشید که توسعه در مراحل ابتدایی خود است و ما انتظار داریم که این شرکت یک برند باشد. بنر موضوع مربوطه را در رویداد کنفرانس اجرایی فعلی اعلام کنید.

کوالکام قبلاً برنامه های خود را منتشر کرده است تراشه های کامپیوتری جدید در سال 2023 اعلام شد که توسط نوویا طراحی شده است، استارت آپی که توسط مدیران سابق اپل که بر روی تراشه های A کار می کردند، تأسیس شد، اما بعداً توسط کوالکام خریداری شد. با این تراشه های جدید، این شرکت به دنبال رقابت مستقیم با پردازنده های سری M اپل است.

نظر شما درباره تصمیم مدیاتک برای توسعه و ساخت تراشه های مبتنی بر Arm بر روی رایانه های شخصی ویندوزی چیست؟ به نظر شما چیپست عرضه شده توسط این شرکت توانایی رقابت با سری کوالکام و اپل M را داشته باشد؟

منبع :
مدیاتک قصد ورود به حوزه تولید تراشه برای کامپیوتر های شخصی مجهز به ویندوز را دارد

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.