مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

به مرجع تخصصی پزشکی خوش آمدید.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

۲,۶۸۷ بازديد

از مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/

درصد چربیهای احشایی در افراد چاق بسیار بالا است. پژوهش دیگر انجام شده بر روی افراد چاق نشان داده است که رژیم لوکرب در مقایسه با رژیمهای مرسوم تا ۶ ماه تاثیر بسیار زیادی دارد. در یک پژوهش ۹۵ درصد افرادی که رژیم لو کرب داشتند بعد از گذشت ۶ ماه داروهای کاهش دهنده گلوکز خون را یا به طور کامل حذف یا محدود کردند.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم  میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک https://rdiet.ir/%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%aa%d9%88%da%98%d9%86%db%8c%da%a9/

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

بعد از گذشت ۶ ماه تفاوت در مقدار وزن کاسته شدن میان رژیم هاخیلی قابل ملاحظه نیست. سطح بالای تری گلیسیرید ناشتای خون بعد از گذشت یک شب چیزی نخوردن یکی از نشانههای خطر ابتلا به بیماری قلبی است. در این مطلب به برجسته ترین ویژگیهای رژیم لوکارب و کتوژنیک اشاره کردیم. کاهش چربی تنها یکی از فایدههای رژیم رژیم کتوژنیک و لوکارب است و همچنین در بلند مدت خطر بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد.
یکی از بهترین راهکارها خوردن چربی های خوب و یک رژیم لوکارب برای بالا بردن سطح اچ دی ال کلسترول است. سطح بالای اچ دی ال کلسترول نسبت به ال دی ال کلسترول خطر بیماری قلبی را کمتر میکند. ذرات کوچکتر ال دی ال کلسترول نسبت به ذرات بزرگتر بیشتر باعث بیماری قلبی میشوند. نه تنها رژیم های با کربوهیدرات پایین کاهش وزن بیشتری به دنبال دارند بلکه اغلب فاکتورهای مرتبط با بیماری قلبی مانند کلسترول را هم بهبود میبخشد.
رژیم کتوژنیک در سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)  https://rdiet.ir/ketogenic-diet-polycystic-ovary-syndrome/ رژیم کتوژنیک در یائسگی رژیم غذایی در سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) تغذیه و رژیم غذایی در سندرم پیش از قاعدگی (
به این خاطر که با ایجاد احساس سیری و بدون گرسنگی به لاغری کمک میکند. پروتئین با افزایش تولید هورمونهای سیری و سرکوب هورمون های گرسنگی به داشتن احساس سیری بیشتر و لاغری کمک میکند. به جرات میتوان گفت که بدترین جنبه رژیم گرفتن گرسنگی است. پژوهشها نشان دادهاند که رژیم های لوکارب نسبت به رژیم های کم چرب شما را سریع تر و بیشتر لاغر می کنند.
مغز شما به گلوکز احتیاج دارد زیرا که بخشی از مغز تنها با این سوخت قادر به فعالیت است. رژیم غذایی لوکرب را میتوان به صورت های مختلفی انجام داد و پژوهشها نشان دادهاند که بهبود سلامتی و لاغری کمک بسیار زیادی میکنند. برای شما جدولی از نمونه رژیم لوکارب آماده کردهایم تا بتوانید به راحتی یکی از بهترین رژیم های برای لاغری را انجام دهید. در مطلب بهترین رژیم لاغری دنیا توضیح دادهایم که چه رژیم هایی به لاغری کمک میکنند.
چربیها برای گوارش به زمان بیشتری نیاز دارند و سرعت خالی شدن معده را کاهش میدهند. محل ذخیره شدن چربی نشان میدهد که چه اثری بر سلامتی یا خطر بیماریها دارد. پروتئین خاصیت کاهش دهنده اشتها دارد که به طور خودکار کالری دریافتی شما را کاهش میدهد. مصرف پروتئین و چربی نه تنها اشتها نه تنها اشتها را کاهش میدهد بلکه شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه میدارد. زمانی که افراد مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند تری گلیسیرید خون آنها افت پیدا می کند.
کتون ها زمانی ساخته می شوند که کربوهیدرات دریافتی بسیار پایین و کمتر از ۵۰ گرم در روز باشد. با کاهش کربوهیدرات دریافتی میتوانید سلامت قلب خود را بهبود بخشید. سندروم متابولیک یک وضعیت مرتبط با خطر بیماری قلبی و دیابت است. میلیونها نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت و مقاومت انسولین می باشند. به طور قطع می توان گفت که رژیم های با کربوهیدرات پایین، سندروم متابولیک را بهبود میبخشند. از طرف دیگر شاید جالب باشد که بدانید رژیم های کم چرب در اکثر مواقع تری گلیسیرید خون را بالا می برند.
لیپوپروتئین با تراکم بالا اچ دی ال کلسترول خوب نامیده میشود. فشار خون بالا یکی از فاکتورهای اصلی و موثر در بسیاری از بیماریها مانند مشکلات کلیوی، سکته و بیماری قلبی است. دلیل اصلی که بسیاری افراد رژیم خود را نیمه کارهها میکنند احساس ضعف و گرسنگی میباشد. برخی از افراد دیابتی با شروع رژیم لو کرب بلافاصله دوز مصرفی انسولین آنها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. افراد حاضر در گروه رژیم لوکارب با مصرف محدود کربوهیدراتها حتی بدون تحمل گرسنگی ۲ تا ۳ برابر کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه رژیم کم چرب داشتند.
بهتر است که بدانید با پیروی از رژیم لوکارب به طرز شگفت انگیزی میتوانید نشانههای گفته شده را درمان کنید. در رژیم لوکرب شما همزمان با کاهش مصرف کربوهیدراتها، مصرف پروتئینهای باکیفیت و چربیهای سالم را افزایش میدهد. در این رژیم شما روانه کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات دریافت می کنید. همچنین مصرف غلات و بخصوص غلات تصفیه شده را محدود می کنیم. به همین خاطر در هفته های اول و دوم کاهش وزن سریع تری رخ می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.