ایران و روسیه به همکاری‌های ۲۰ و ۵۰ ساله می‌اندیشند

۲,۲۴۴ بازديد

ایران و روسیه به همکاری‌های ۲۰ و ۵۰ ساله می‌اندیشند https://titr-news.ir/2021/02/ایران-و-روسیه-به-همکاری‌های-۲۰-و-۵۰-سال/ تیتر نیوز Tue, 09 Feb 2021 16:17:36 0000 عمومی https://titr-news.ir/2021/02/ایران-و-روسیه-به-همکاری‌های-۲۰-و-۵۰-سال/ به گزارش شبکه خبری دکتر محمد باقر قالیب اف در مصاحبه با روسیه 24 در سومین و آخرین روز سفر خود به روسیه ، همکاری تهران و مسکو در زمینه های امنیتی و سیاسی را ستود و گفت که روابط فعلی روابط استراتژیک موجود را گسترش می دهد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به …

به گزارش شبکه خبری

دکتر محمد باقر قالیب اف در مصاحبه با روسیه 24 در سومین و آخرین روز سفر خود به روسیه ، همکاری تهران و مسکو در زمینه های امنیتی و سیاسی را ستود و گفت که روابط فعلی روابط استراتژیک موجود را گسترش می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مثبت همکاری های سیاسی و امنیتی ایران و روسیه با ابراز نارضایتی از روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرد که هدف از سفر به روسیه بهبود روابط موجود است. به یک سطح استراتژیک

دکتر محمد باقر قالیب با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت روسیه و اهمیت این پیام تأکید کرد: تغییرات در دولت آمریکا موضوع تغییر روابط تهران و مسکو را مطرح نمی کند. شورای حکام سازمان ملل و آژانس انرژی هسته ای بین المللی و همکاری های اقتصادی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا بالاترین سطح استراتژیک.

قدیم خاطرنشان کرد: در این مرحله حساس از نظم جهانی ، همکاری ایران و روسیه در سطح استراتژیک موقعیت هر دو کشور را ارتقا می بخشد. همکاری می تواند در زمینه های دیگر نیز گسترش یابد.

وی تأکید کرد: شرط اول این همکاری توسعه روابط دوجانبه در همه سطوح است که در آن پارلمان های دو کشور می توانند نقش موثری داشته باشند. ما به افق 20 سال و 50 سال همکاری فکر می کنیم. ایران و روسیه می توانند در زمینه های مختلف یکدیگر را تکمیل کنند.

“ما نشانه های مختلفی از مقامات دولت بایدن دریافت کرده ایم ، اگرچه هیچ رویکرد جدیدی از آنها مشاهده نکرده ایم ، اما ظاهرا دولت بایدن صلاحیت تصمیم گیری عمده را ندارد.”

محمد باقر قالیباف افزود: “دولت بایدن برای انجام تعهدات خود شرطی تعیین کرده است ، اما دولت آمریکا حق ندارد برای انجام تعهدات خود شرطی ارائه دهد که چندین سال است تحقق نیافته است. اینها افرادی بودند که ترک کردند اقتصاد بورژوایی و آسیب دیده ایران ؛ بنابراین ، آنها ابتدا باید بدون هیچ گونه شرطی به تعهدات خود عمل کنند و ما باید عواقب رفع تحریم ها را ببینیم و سپس به تعهدات خود عمل کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.