بررسی دو اپیزود ابتدایی Dexter: New Blood : وسوسه‌های بی‌پایان

۱,۶۳۸ بازديد

بررسی دو اپیزود ابتدایی Dexter: New Blood : وسوسه‌های بی‌پایان https://ijmarket.com/blog/بررسی-دو-اپیزود-ابتدایی-dexter-new-blood-وسوسه‌ها/ ایجی مارکت Thu, 18 Nov 2021 18:56:27 0000 فیلم و هنر https://ijmarket.com/blog/بررسی-دو-اپیزود-ابتدایی-dexter-new-blood-وسوسه‌ها/

پس از انتشار قسمت دوم Dexter: New Blood، همه چیز آماده است تا بتوانیم دو هفته پس از انتشار این سری جدید را تماشا کنیم و کیفیت هنری و محتوای آن را به دقت بررسی کنیم. همیشه دیده می شود که این تصمیم عجیب و خطرناک سازندگان دکستر تا چه اندازه موفق شد، به موفقیت …

منبع :
بررسی دو اپیزود ابتدایی Dexter: New Blood : وسوسه‌های بی‌پایان

پس از انتشار قسمت دوم Dexter: New Blood، همه چیز آماده است تا بتوانیم دو هفته پس از انتشار این سری جدید را تماشا کنیم و کیفیت هنری و محتوای آن را به دقت بررسی کنیم.

همیشه دیده می شود که این تصمیم عجیب و خطرناک سازندگان دکستر تا چه اندازه موفق شد، به موفقیت سریالی که ده سال پیش متوقف شد و روح جذاب و منحصر به فرد این مجموعه دکستر: خون تازه خاموش شده است. تمدید شده یا نه به نظر می رسد دو پاراگراف اول این مجموعه به سؤالات ما پاسخ دهد.

مطالب پیشنهادی:برای اولین بار در فصل پنجم Money Heist; مثل همیشه خوبهنفس کشیدن با یک پایان خوب شروع شد
برای اولین بار در فصل پنجم Money Heist;  مثل همیشه خوبهبرای اولین بار در فصل پنجم Money Heist;  مثل همیشه خوبه

قسمت اول: شروعی طوفانی و هیجان انگیز برای طرفداران دکستر

شاید برخی از طرفداران دکستر قبل از تماشای قسمت اول سریال هیچ امیدی به انجام این سکانس نداشتند و با دیدن این سریال کوچک احساس راحتی نمی کردند. خوشبختانه این نگرانی در قسمت اول Dexter: new blood از بین رفت، زیرا این قسمت عادت کاملاً قابل قبولی داشت.

در ابتدای این قسمت دکستر: خون جدید، وارد دنیای جدید دکستر مورگان می شویم. او ده سال است که با شناسنامه جدیدش – جیمی – در شهر کوچکی در دل جنگل زندگی می کند. جیمی روشی برای گذراندن تمام روزهایش دارد، او محبوب و مورد اعتماد مردم است و همسرش کسی نیست جز رئیس پلیس شهر! در واقع می توان گفت همه چیز از نظر ظاهری عالی است; اما فقط در ظاهر.

با پیشروی قسمت، با نیمه دوم زندگی جدید دکستر روبرو خواهیم شد. وقتی روح خواهرشان – به عنوان ابراز گناه و ندامت او – هر روز او را به چالش می کشد. دکستر سعی می کند در برابر خشم بی امان مقاومت کند و به یک فرد عادی تبدیل شود. اما هیچ چیز آنطور که باید پیش نمی رود.

مطالب پیشنهادی:معرفی سریال ماه رمضان 1400جلو یا عقب؟
معرفی سریال ماه رمضان 1400معرفی سریال ماه رمضان 1400

نقد و بررسی Dexter: New Blood Episode 2 - Geek Denنقد و بررسی Dexter: New Blood Episode 2 - Geek Den

نیمه دوم قسمت اول دکستر: خون جدید دستخوش تغییر جهت دراماتیک می شود و همان چیزی است که مخاطب از شخصیت دکستر انتظار دارد. این به معنای بازگشت آلمانی های معمولی دکستر و ظهور دوباره اسارت، هیجان، خشونت و خونریزی است.

در قسمت دوم دکستر: خون جدید، خطوط داستانی شروع به گسترش می‌کنند و یک پازل کامل ایجاد می‌کنند که باید مخاطبان خود را به وجد بیاورد و آنها را در حل آن مشارکت دهد. مانند فصل های گذشته سریال دکستر، در اینجا نیز با داستان های فرعی به نظر گسترده و ناسازگاری سروکار داریم که به تدریج با هم ادغام می شوند و یک توطئه را شکل می دهند.

در قسمت دوم با هریسون، پسر دکستر بیشتر آشنا می شویم. کسی که ده سال بعد دوباره به پدرش پیوست و زندگی جدیدی به دکستر بخشید. حضور او در زندگی دکستر یک چالش بزرگ است زیرا دکستر دائماً از شیطان درونش در هریسون فرار می کرد. او نمی خواست که پسر بی گناهش تاوان گناه خون پدرش را بپردازد.

مطالب پیشنهادی:نقد سریال سیاوش – در نگاهی متفاوت، در فضایی تکرارییک درام اجتماعی تکراری اما فراگیر
نقد سریال سیاوش - در نگاهی متفاوت، در درونی تکرارینقد سریال سیاوش - در نگاهی متفاوت، در درونی تکراری

اما این همه ماجرا نیست. در دکستر: خون تازه، در حالی که دکستر مشغول ترک عادت همیشگی خود برای کشتن دیگران است، یک قاتل زنجیره ای در یک مکان است و دختران کوچک را شکار می کند. قاتل معلوم نیست

حضور متعادل مقاومت و شباهت در دکستر: خون جدید

در سری جدید دکستر، ویژگی های پنهان و جالب قرار است تا تفاوت زندگی جدید دکستر با فصل های گذشته را تا حد امکان یادآوری کند. بزرگترین تفاوت محل زندگی شماست. دکستر مورگان تمام زندگی خود را در سواحل گرمسیری فلوریدا و در شهر آفتابی میامی گذراند. اما اکنون در آب و هوای سردتر است که اغلب پوشیده از برف است. اختلاف 180 درجه ای که عمق تغییر این شخصیت را نشان می دهد.

در Dexter: new blood شخصیت دکستر دوباره به اداره پلیس رفته است. او در محل کارش -فروشگاه آهن آلات – با انواع وسایل سرد و گرم کار می کند و هنوز هم شیرینی و دونات می خرد. او نیز مانند هر قاتل زنجیره ای دیگر نتوانسته از ریشه های خود فرار کند و خواه ناخواه در زندگی قبلی خود به رفتارهای منظم خود ادامه می دهد.

مطالب پیشنهادی:به سریال بچه مهندس 4 – تکرار فرمول تکراری نگاه کنیدچگونه فیلمنامه را برای چهار فصل متوالی کپی کنیم؟
به سریال بچه مهندس 4 - تکرار فرمول تکراری نگاه کنیدبه سریال بچه مهندس 4 - تکرار فرمول تکراری نگاه کنید

تمرکز اصلی دکستر: خون جدید در آرزوهای مرگبار و وسوسه های بی پایان دکستر است. تغییر بزرگ دکستر در شخصیت به درگیری های درونی او برمی گردد. در نبردی که با او ادامه دارد، سعی می کند از کشتن مردم خودداری کند و فاجعه ای را که در گذشته بر سر اعضای خانواده اش آورده تکرار نکند. او در جهنمی آزاردهنده است و باید بین لذت کشتن و نابود کردن زندگی اطرافیانش یکی را انتخاب کند.

مهمترین نشانه این امر در حضور گوزن سفید را می توان در سکانس اول همان قسمت اول دکستر مشاهده کرد: خون تازه. آنکس که دکستر را با تفنگش هدف قرار می دهد اما هرگز به خودش اجازه شلیک نمی دهد. او می داند که تا زمانی که بتواند خود را کنترل کند و حیوانی زیبا و بی گناه را نکشد، امید به تغییر در طبیعت او وجود دارد. این حیوان در واقع استعاره ای از یک محیط آرام دکستر و بدون خشونت است. نکته این است که با تمام استراحتش، نمی تواند زیاد دوام بیاورد.

پاشنه آشیل دکستر: خون جدید چه می تواند باشد؟

دکستر: تاریخ انتشار خون جدید، بازیگران، تریلر، حالت مشاهدهدکستر: تاریخ انتشار خون جدید، بازیگران، تریلر، حالت مشاهده

این سریال نیز مانند هر سریال نوظهور دیگری در معرض آسیب های زیادی قرار گرفته است، بدترین تضعیف فیلمنامه و افتادن در دام کلیشه ها. دیگر شخصیت‌ها و موقعیت‌ها در Dexter: New Blood آنطور که انتظار می‌رود برای سازندگان لیست، پرداخت قابل قبولی ندارد. عنوان قاتل سریالی ناشناس به درستی دنبال نمی شود و غیبت تیم قبلی بازیکنان کاملاً نابجا به نظر می رسد.

مطالب پیشنهادی:به پاراگراف های 2 تا 7 گیسو – عاشقانه 2 مراجعه کنیدحداقل از دل بهتر است!
به پاراگراف های 2 تا 7 گیسو - عاشقانه 2 مراجعه کنیدبه پاراگراف های 2 تا 7 گیسو - عاشقانه 2 مراجعه کنید

در قسمت دوم شاهد ایجاد روابط عاشقانه جوانان هستیم. جشنواره ای که در سری قبلی دکستر دیده نشده بود و کمی رنگ و عطر می دهد. سری دکستر به خاطر طراحی داستان هایش شناخته شده بود و حالا باید دید سازندگان برای ادامه سریال چه در نظر دارند.

چه انتظاری از دکستر داریم: خون جدید؟

حالا که دکستر متوجه می شود هیچ راه گریزی از شخصیت قاتل او وجود ندارد، در قسمت های بعدی باید شاهد ترور او بیشتر باشیم. به نظر می رسد هدف بعدی او یک قاتل ناشناس باشد. از سوی دیگر، با کشف پسرش، او راه سختی برای پنهان کردن رازهای زندگی خود دارد و می تواند هریسون را در دنیای تاریک و خونین خود شریک کند. باید منتظر قسمت های بعدی باشیم و برای اجرای بعدی آماده شویم.

بیشتر بخوانید:

مطالب پیشنهادی:به سریال یاور نگاهی بیندازید – پر ارزش ترین سطح مردانگیداستانی ضعیف که زیر افکار سخت نابود می شود
به سریال یاور نگاهی بیندازید - پر ارزش ترین سطح مردانگیبه سریال یاور نگاهی بیندازید - پر ارزش ترین سطح مردانگی

منبع :
بررسی دو اپیزود ابتدایی Dexter: New Blood : وسوسه‌های بی‌پایان

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.