آیا مواد غذایی در بروز آکنه نقش دارند؟

به مرجع تخصصی پزشکی خوش آمدید.

آیا مواد غذایی در بروز آکنه نقش دارند؟

۲,۱۸۵ بازديد

آیا مواد غذایی در بروز آکنه نقش دارند؟ https://hydoc.ir/آیا-مواد-غذایی-در-بروز-آکنه-نقش-دارند؟/ https://hydoc.ir/آیا-مواد-غذایی-در-بروز-آکنه-نقش-دارند؟/#respond سلام دکتر Sun, 18 Jul 2021 22:55:03 0000 رسانه سلامت و دانش آکنه آیا بروز دارند دانلود برنامه لیمویی در دریافت رژیم لیمویی رژیم غذایی رژیم لیمویی چیست رژیم لیمویی نی نی سایت شکلات شیر غذایی لیمویی مواد نقش https://hydoc.ir/?p=8395

بسیاری از افراد در دوران بلوغ و بلوغ آکنه های پوستی خود را تجربه می کنند و اغلب تصور می شود که مصرف برخی غذاها مانند شکلات باعث تشدید آکنه می شود. به گزارش سلام دکتر ، این س isال مطرح است که آیا ارتباطی وجود دارد و آیا رژیم غذایی می تواند بر وضعیت …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
آیا مواد غذایی در بروز آکنه نقش دارند؟

بسیاری از افراد در دوران بلوغ و بلوغ آکنه های پوستی خود را تجربه می کنند و اغلب تصور می شود که مصرف برخی غذاها مانند شکلات باعث تشدید آکنه می شود.

به گزارش سلام دکتر ، این س isال مطرح است که آیا ارتباطی وجود دارد و آیا رژیم غذایی می تواند بر وضعیت پوست آکنه تأثیر بگذارد؟

ساینس آلرت در مصاحبه ای با پنج متخصص پوست ، آکنه و میکروب شناسان از وی پرسید که آیا رژیم گرفتن باعث بدتر شدن آکنه می شود یا خیر.

آکنه چیست؟

آکنه نوعی بیماری است که در آن فولیکول های مو در زیر پوست مسدود شده و باعث تجمع چربی و لکه های پوستی می شوند. این بیماری بیشتر در جوانان دیده می شود و می تواند صورت ، کمر و قفسه سینه را درگیر کند.

از کجا می دانید رژیم باعث ایجاد آکنه می شود؟

روش های مختلفی برای مطالعه رابطه بین رژیم غذایی و آکنه وجود دارد. دکتر گرگوری دلوست ، متخصص پوست ، نتایج مطالعه ای را که از ژانویه 2009 تا آوریل 2020 انجام شد ، توصیف کرد که در آن نویسندگان 42 مطالعه مشاهده ای و 11 آزمایش بالینی مداخله ای را ارزیابی کردند و چندین فاکتور رژیم غذایی مرتبط با آکنه را شناسایی کردند.

“تحقیق مشاهده ای” به معنای تحقیقاتی است که فقط دو گروه از افراد در این مطالعه را با افرادی که رژیم های مختلف دارند مقایسه می کند. “آزمایشات بالینی مداخله ای” به معنای تحقیقاتی است که در آن از گروههایی از افراد خواسته می شود رژیم خود را تغییر دهند و تأثیرات آن را بر روی آکنه تعیین کنند.

اگرچه به طور کلی این مطالعه نتیجه گرفت که بین آکنه و رژیم غذایی رابطه وجود دارد ، اما در مطالعه مداخله ای رابطه ضعیف تری نسبت به مطالعه مشاهده ای وجود دارد.

چه غذاهایی با آکنه در ارتباط هستند؟

پروفسور گابریلا فابروسینی ، متخصص آکنه در دانشگاه ناپل ایتالیا ، گفت: “رژیم غذایی با گلیسمی بالا و مصرف مداوم محصولات لبنی ، به ویژه شیر کامل ، عوامل اصلی در ارتباط رژیم و آکنه است.”

شاخص گلیسمی بالا (GL) به غذاهای کربوهیدراتی گفته می شود که به سرعت در بدن تجزیه می شوند ، از جمله غذاها و غذاهای شیرین مانند نان سفید و برنج.

دکتر دلوست افزود: تقویت کننده های آکنه شامل غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا ، لبنیات ، غذاهای چرب و شکلات هستند ، در حالی که عوامل محافظت کننده آکنه شامل اسیدهای چرب و همچنین میوه ها و سبزیجات هستند.

رژیم غذایی چگونه باعث ایجاد آکنه می شود؟

دکتر جری تان ، متخصص پوست در دانشگاه اوهایو گفت: “غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند می توانند سطح انسولین را افزایش دهند و سطح انسولین مانند را افزایش دهند.” هر دوی این هورمون ها می توانند ترشح سبوم (چربی طبیعی پوست) را افزایش دهند و اجزای چربی را به ترکیباتی تبدیل کنند که التهاب بیشتری دارند. این می تواند باعث بدتر شدن آکنه شود.

چه عواملی بر آکنه تأثیر می گذارد؟

دکتر کلی هاس ، میکروبیولوژیست پوست از دانشگاه ماساچوست گفت: “پاتوفیزیولوژی آکنه چند عاملی است و تا حد زیادی ناشناخته است ، بنابراین تغییرات رژیم غذایی ممکن است در همه موارد مثر نباشد.” آکنه با سطوح هورمونی مرتبط است که ممکن است در دوران بلوغ ، قاعدگی و بارداری متفاوت باشد.

انتهای پیام

.

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
آیا مواد غذایی در بروز آکنه نقش دارند؟

https://hydoc.ir/آیا-مواد-غذایی-در-بروز-آکنه-نقش-دارند؟/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.