پیشنهاد تشکیل کارگروه سالمندی و توسعه پایدار اسکان بشر

۲,۱۸۵ بازديد

پیشنهاد تشکیل کارگروه سالمندی و توسعه پایدار اسکان بشر https://titr-news.ir/2021/02/پیشنهاد-تشکیل-کارگروه-سالمندی-و-توسعه/ تیتر نیوز Thu, 18 Feb 2021 16:56:34 0000 عمومی https://titr-news.ir/2021/02/پیشنهاد-تشکیل-کارگروه-سالمندی-و-توسعه/ برای این منظور ، علاوه بر برنامه ریزی در زمینه های مختلف بهداشت ، درمان و رفاه بزرگسالان ، باید تأمین منابع لازم برای مقابله با شرایط را نیز در نظر بگیریم. بر این اساس ، من پیشنهاد می کنم که یک کارگروه مربوط به سن و توسعه پایدار تشکیل شود و امیدوارم که این …

برای این منظور ، علاوه بر برنامه ریزی در زمینه های مختلف بهداشت ، درمان و رفاه بزرگسالان ، باید تأمین منابع لازم برای مقابله با شرایط را نیز در نظر بگیریم. بر این اساس ، من پیشنهاد می کنم که یک کارگروه مربوط به سن و توسعه پایدار تشکیل شود و امیدوارم که این امر با همکاری همه دستگاه های مسئول و کارشناسان پیگیری و محقق شود.

اول ، باید اعتقاد داشت که پیری مرحله ای از رشد انسان است و با دید طبیعی در مورد پایان زندگی مغایرت ندارد ، اما باید یک روند طبیعی باشد که در آن انسان کشف های زیادی برای ارائه به جامعه و دیگران داشته باشد. از طرف دیگر ، جوامع و ملت ها نیاز به ارائه سازوکارهای رفاهی برای خدماتی دارند که این گروه ها در طول زندگی خود داشته اند ، به همین منظور برنامه هایی در کشورهای مختلف تعریف شده است که می توانند از این تجربه استفاده کنند.
ما باید پیرمردی سالم ، شاد و فعال داشته باشیم. بنابراین ، علاوه بر حمایت از نهادهای دولتی برای بزرگسالان ، نقش NGO ها و بخش خصوصی نیز مهم است.

اکنون تعداد زیادی از افراد مسن را می بینیم که پس از بازنشستگی برای تأمین معاش خود مجبور به کار شده اند. اما به همان اندازه که کار کودکان رد می شود ، کار اجباری نیز در سنین پیری رد می شود و باید مورد توجه قرار گیرد. باید به یاد داشته باشیم که راه حل این مشکل تهیه مکانیزم اشتغال جوانان است تا آنها بتوانند از خانواده مراقبت کنند و از فشار بر سایر گروه ها بکاهند. بنابراین ، مسئولان برنامه ریزی شهر مسئولیت دوگانه ای نسبت به این گروه سنی و اجتماعی دارند ، زیرا بیشتر جوانان از دیروز هستند ، آنها در شهر زندگی می کردند و شهر را می ساختند.

در سنین پیری ، برخی از نقشه ها از بزرگسالان برداشته شد و نقش های باقیمانده به وضوح مشخص نشد. این نظریه می گوید برای رسیدن به یک سن موفق باید برنامه های جدید و ابتکاری کشف و ابزارهای جدیدی ایجاد شود و امکانات و ابزارهای مختلفی برای رهبران مشخص شود و تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه استفاده شود. از طرف دیگر حفظ روحیه در سنین پیری نکته بسیار مهمی است و باید تعامل روحی بین بزرگسالان و سایر گروه ها طراحی شود. در حالی که حفظ و تقویت تعامل اجتماعی بسیار مهم است و می توان فضای شهری را به عنوان یک تعامل اجتماعی ایجاد کرد. بنابراین ، فضا باید بستر مناسبی را برای تعامل گروه های مختلف ، به ویژه بزرگسالان فراهم کند.
فضای عمومی شرایطی را برای افراد مسن فراهم می کند که علاوه بر تماس با واسطه ها ، باید بتوانند مستقیماً در فضا کار کنند. Old City شهری قابل دسترسی است که در محیط شهری امکانات رضایت بخشی را برای جامعه قدیمی فراهم می کند. یکی دیگر از جنبه های شهر به سبک قدیمی احترام به کرامت انسانی بزرگسالان است که باید در این شهر محقق شود. در قرآن کریم نیز بر این امر تأکید شده است.

سخنان دکتر محمدمهدی مظهری ، دبیرکل کمیته ملی امور بشردوستانه ایران ، در وبینار توسعه بزرگ و پایدار
* لازم به ذکر است دبیرکل کمیته ملی آشتی بشردوستانه ایران ، محمدمهدی مظهری و جمعی از کارشناسان و مسئولان به مناسبت حضور داشتند. این سمپوزیوم با حضور حسین الهاما ، احمد دلیباری ، رئیس دبیرخانه سنا ، محمد رسولی ، مدیر انجمن قیام ملی ، محقق و نویسنده ، فاضله دادور و داروش شهبازی ، اعضای دانشگاه های کشورهای مختلف و موضوع توسعه پایدار برگزار می شود. پرداخت شده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.