ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها

به مرجع تخصصی پزشکی خوش آمدید.

ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها

۲,۱۹۰ بازديد

ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها https://hydoc.ir/ضرورت-قانون‌گذاری-در-حوزه-استارت-آپها/ https://hydoc.ir/ضرورت-قانون‌گذاری-در-حوزه-استارت-آپها/#respond سلام دکتر Mon, 22 Feb 2021 02:27:09 0000 رسانه عمومی https://hydoc.ir/ضرورت-قانون‌گذاری-در-حوزه-استارت-آپها/

یکی از محققان موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی در یادداشتی با اشاره به مشاغل نوپا نوشت: در سیستم حقوقی ایران ، قانون ویژه ای که به کلیه پرونده های مربوط به مشاغل نوپا رسیدگی می کند تصویب نشده است. بنابراین ، برای توسعه مشاغل نوپا ، علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای مقابله با چالش …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها

یکی از محققان موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی در یادداشتی با اشاره به مشاغل نوپا نوشت: در سیستم حقوقی ایران ، قانون ویژه ای که به کلیه پرونده های مربوط به مشاغل نوپا رسیدگی می کند تصویب نشده است. بنابراین ، برای توسعه مشاغل نوپا ، علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای مقابله با چالش های پیش روی آنها و حمایت از همه بازیگران در این زمینه و تسهیل تجارت برای آنها ، لازم است اقدامات مناسب و مهم برای حل مشکلات انجام شود. شرکتهای نوپا در بخشهای مختلف

به گزارش سلام دکتر ، در مقاله وحید کریمی آمده است: “مشاغل اولیه (استارتاپ ها) در سال های اخیر رشد سریعی را تجربه کرده اند و به همین دلیل از بسیاری جهات منجر به نگرانی و چالش می شوند.” در حال حاضر ، موضوعات حقوقی و چالش های مربوط به آن وجود دارد که مهمترین آنها قانونی است که با سرعت رشد و توسعه این نوع مشاغل مطابقت دارد. در بسیاری از کشورها قانون خاصی بر اهمیت این نوع معاملات حاکم نیست ، اما این قانون از بسیاری جهات ظاهر شده است ، زیرا حوزه مقررات مربوط به این معاملات مرتبط است.

رویه های حمایت و مدیریت مشاغل نوپا شامل تمرکز بر استانداردهایی مانند اجرای سیاست ها و رویه ها ، کمک برنامه ریزی مالی ، ارائه کمک مالی ، معافیت از برخی هزینه ها و هزینه ها ، ارائه کمک فنی ، ارائه اطلاعات مهم ، کمک به توسعه زیرساخت های حیاتی ، سازماندهی و تأیید برنامه های درسی و مربوط به فعالیت های آموزشی ، کمک به تجارت ، کمک به دسترسی به بازارهای خارجی ، حمایت از حقوق مالکیت معنوی مرتبط ، کمک به جذب سرمایه خارجی و کمک به توان بخشی پس از تعطیلی یا ورشکستگی.

در سیستم حقوقی ایران ، قانون خاصی تصویب نشده است که به کلیه امور مربوط به معاملات اولیه بپردازد. بنابراین ، این قبیل مشاغل ، مانند سایر فعالان تجاری در دنیای تجارت ، باید از قوانین و مقررات عمومی حاکم بر تجارت و تجارت و سایر قوانین و مقررات مانند قوانین اتحادیه های صنفی و چارچوب ها و مقررات نظارتی پیروی کنند و توسط مقامات تنظیم و ابلاغ شود که باید قوانین Start را در نظر گرفته و فعالیتهای خود را در رابطه با هر کلاس مانند اخذ مجوز و پیروی از مراحل تأیید شده ادامه دهد.

بنابراین ، برای توسعه مشاغل نوپا ، علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای مقابله با چالش های پیش روی آنها و حمایت از همه بازیگران در این زمینه و تسهیل تجارت برای آنها ، لازم است اقدامات مناسب و مهم برای حل مشکلات انجام شود. شرکتهای نوپا در بخشهای مختلف علاوه بر این ، این نوع مشاغل مبتنی بر همکاری بین افراد مختلف با سلیقه و دیدگاه های مختلف است که از ابتدا پاسخگوی مدیریت تجارت نیستند و حقوق و وظایف خود را در قوانین و مقررات عمومی و یا شرایط عمومی ندارند. با آنچه در قراردادها آشنا نیست ، و در بسیاری از موارد ، به دلیل عدم برخورداری از تناسب اندام در تجارت ، هیچ توافقی بین شرکا ایجاد نمی شود.

بر این اساس ، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حقوقی و جلوگیری از اختلافات بین سرمایه گذاران و موسسان مشاغل نوپا و مدیریتی و برنامه های آنها ، لازم است با توجه به سطوح ذکر شده ، مقررات مناسب برای این معاملات تدوین و تصویب شود. اما این روند به تنهایی مطمئن نیست و علاوه بر اجرای صحیح آن ، لازم است بر فعالیت این مشاغل نظارت شود تا از سوuse استفاده از منابع ارائه شده جلوگیری شود.

بنابراین ، روشن است که در بسیاری از موارد ، خلأهای حقوقی زیادی در سیستم حقوقی ایران وجود دارد. این شکاف ها بیشتر در قراردادهای مرتبط ، حقوق مالکیت معنوی و حمایت های ویژه است ، بنابراین در این موارد هیچ قانون خاصی وضع نشده است ، مگر در مورد شرکت های مبتنی بر دانش. در نتیجه ، تهیه قوانین و مقررات مناسب بر اساس مطالعات تطبیقی ​​در این زمینه ضروری است.

یادداشت های مهم:

1- با توجه به رشد سریع مشاغل نوپا و تنوع بالا در عملکرد خدمات در بسیاری از زمینه ها و شرکت ها و تأثیر مثبت آن بر سیستم ملی ، خواندن بسیاری از پروژه های قانون ، پول و سیستم های اقتصادی برای تعریف ابعاد مختلف این مشاغل. به دست آوردن

2- ایجاد و اعتبارسنجی قوانین مربوطه از جمله روش حمایت از مشاغل نوپا براساس مطالعات تطبیقی ​​با کشورهای پیشرفته و پیشرفته ، هم ضروری است و هم اجتناب ناپذیر.

3- تدوین ضوابط و مقرراتی با تمرکز بر مدیریت و جهت دهی این نوع مشاغل با تأکید بر قراردادهای مرتبط ، حقوق مالکیت معنوی و منابع و پادمان های اساسی ضروری است.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
ضرورت قانون‌گذاری در حوزه استارت آپها

https://hydoc.ir/ضرورت-قانون‌گذاری-در-حوزه-استارت-آپها/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.