ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

به مرجع تخصصی پزشکی خوش آمدید.

ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

۲,۲۹۹ بازديد

ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل https://hydoc.ir/ارتقاء-کیفیت-ماسک‌های-سه‌لایه-تولید/ https://hydoc.ir/ارتقاء-کیفیت-ماسک‌های-سه‌لایه-تولید/#respond سلام دکتر Sun, 27 Dec 2020 19:29:43 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/ارتقاء-کیفیت-ماسک‌های-سه‌لایه-تولید/

گزارش شفاف ، دکتر محمدرضا چناساز در جلسه ارائه ماسک ، با حضور مقامات ریاست جمهوری ، وزارت صمت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان ، مصرف کنندگان و اتحادیه های کارگری ، نشان داد که تولید ماسک در کشور از 160،000 ماسک در روز در ابتدای شیوع کرونا تا بیش از 30 میلیون نفر بوده …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

گزارش شفاف ، دکتر محمدرضا چناساز در جلسه ارائه ماسک ، با حضور مقامات ریاست جمهوری ، وزارت صمت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان ، مصرف کنندگان و اتحادیه های کارگری ، نشان داد که تولید ماسک در کشور از 160،000 ماسک در روز در ابتدای شیوع کرونا تا بیش از 30 میلیون نفر بوده است و گفت: “این تعداد به … اکنون رسیده است. روزانه 4 میلیون ماسک توزیع می شود که 1.8 میلیون ماسک در مراکز درمانی و 2.2 میلیون ماسک در داروخانه ها توزیع می شود. “

وی افزود: در حال حاضر 225 شركت وجود دارد كه پروانه ساخت با كد IRC فعال دارند و خوشبختانه امروزه نیاز ماسك در كشور به خوبی توسط تولیدكنندگان داخلی تأمین می شود و 51 میلیون ماسك در انبار داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروخانه ها کنترل بیشتری نسبت به سایر اتحادیه ها دارند ، گفت: بر این اساس داروخانه ها در توزیع و تهیه ماسک اولویت دارند و ما به مردم توصیه می کنیم از ماسک مورد نیاز خود برای اطمینان از کیفیت بیشتر استفاده کنند. از داروخانه ها و مکان های معتبر (فروشگاه های لوازم پزشکی ، سوپرمارکت ها).

چان ساز با تأکید بر لزوم بالا بردن سطح استانداردهای ماسک های جراحی سه لایه و اجرای استانداردهای سختگیرانه تر برای تولید این نوع ماسک ها ، گفت: با سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای IRC و تنظیم عرضه ماسک ها ، می توانیم در جهت بهبود کیفیت ماسک های تولیدی و همچنین توزیع آن گام برداریم. پیش از شرکت های معتبر توزیع تا بتوانیم کنترل بیشتری بر چرخه توزیع داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم نظارت بیشتر و جلوگیری از ورود ماسک های بی کیفیت خارجی به بازار ، گفت: با کنترل زنجیره تامین ماسک توسط شرکت های توزیع دارو می توان از ورود ماسک های بی کیفیت در سطح عرضه جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه بهبود شیوع بیماری کرونا قلب شکننده است و تنها سلاح برای مردم در سراسر جهان استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست به همراه ضد عفونی است ، گفت: “استفاده از ماسک های با کیفیت و ضد عفونی کننده های مجاز را ادامه دهید. بهترین روش برای مقابله با بیماری کرون از طرف سازمان غذا و دارو برای سطح و دستها و مردم باید به توصیه های بهداشتی ادامه دهند.

شانزاز با بیان اینکه تعداد واحدهای تولید ماسک در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، افزود: در حال حاضر افزایش کیفیت تولید مورد توجه قرار گرفته و با کمک بسیج اتحادیه ها و بخش خصوصی ، شرکت ها وارد عرصه تولید مولتی بلاون (ماده اولیه تولید ماسک های با کیفیت بالا) شده اند. به زودی ، گام دیگری به سوی خودکفایی بیشتر برای تهیه ماسک در صورت بروز بیماری همه گیر برداشته خواهد شد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، در حال حاضر روزانه 7.4 میلیارد تن میلیارد دلار معادل 15 میلیون ماسک در کشور تولید می شود. برای رسیدن به 30 میلیون ماسک در روز ، باید تولید میلیاردی را دو برابر کنیم که امیدواریم در روزهای آینده امکان پذیر باشد. البته برای این منظور برای تولید حداقل 5 میلیون ماسک در مراکز درمانی باید از 25 گرم و برای بقیه ماسک ها برای استفاده عمومی از 17 گرم استفاده شود.

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

https://hydoc.ir/ارتقاء-کیفیت-ماسک‌های-سه‌لایه-تولید/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.