صنعتی سازی واکسن فخرا همزمان با کارآزمایی بالینی

۲,۱۸۸ بازديد

صنعتی سازی واکسن فخرا همزمان با کارآزمایی بالینی https://titr-news.ir/2021/03/صنعتی-سازی-واکسن-فخرا-همزمان-با-کارآزم/ تیتر نیوز Tue, 16 Mar 2021 20:02:02 0000 عمومی https://titr-news.ir/2021/03/صنعتی-سازی-واکسن-فخرا-همزمان-با-کارآزم/ به گزارش شبکه خبری احمد کریمی – مدیر پروژه واکسن فخرا در قسمت امروز شبکه شبکه گفت: مرحله اول آزمایش بالینی واکسن فخرا در ماه آوریل تکمیل می شود و همزمان با آزمایش های بالینی دو و سه فازی ، مرحله واکسیناسیون در حال انجام است. وی افزود: امیدوارم صنعتی سازی واکسن افتخار در تابستان …

به گزارش شبکه خبری

احمد کریمی – مدیر پروژه واکسن فخرا در قسمت امروز شبکه شبکه گفت: مرحله اول آزمایش بالینی واکسن فخرا در ماه آوریل تکمیل می شود و همزمان با آزمایش های بالینی دو و سه فازی ، مرحله واکسیناسیون در حال انجام است.

وی افزود: امیدوارم صنعتی سازی واکسن افتخار در تابستان امسال عملی شود و در اواسط تابستان به تولید انبوه برسیم.
مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: “از اولین روز ورود کرونا به کشور ، با تلاش شهید فخریزادا ، ما در زمینه تشخیص و تولید کیت های تشخیصی وارد شده ایم.”
وی افزود: “روند تحقیق و توسعه واکسن Covid واکسن 19 از سال گذشته در حال انجام است.
با جداسازی ویروس کرونا از 35000 نمونه بیمار ایرانی و کشت 30 انزال مناسب ، اولین بذر واکسن انتخاب و تولید شد و در تابستان ، مرحله کنترل کیفیت و آزمایش حیوانات آغاز شد.
وی افزود: تمام استانداردهای لازم با ایمنی کامل رعایت شده است و امیدوارم این واکسن باعث افتخار ایران باشد.

دکتر فخریزادا ، مدیر پروژه واکسن فخرا ، با بیان اینکه دکتر فخریزادا روی این پروژه سخت کار کرد ، افزود: کیده.
کریمی گفت: “فرآیند تولید ، کشت سلولی ، واکسیناسیون ، انبساط ، جداسازی و تمیز کردن ، غیرفعال سازی و سنتز ، در مدت زمان کوتاهی آغاز شد و به دنبال آن آزمایش حیوانات و آزمایشات مختلف کنترل کیفیت انجام شد.”
مجری طرح با افتخار گفت: “این واکسن از بین ویروس های ناکارآمد انتخاب شده است و با ظهور این ویروس ناکارآمد ، سیستم ایمنی بدن فعال می شود”.

کریمی با اشاره به اینکه همه سکوها دارای مزایا و معایبی هستند ، افزود: زیرساخت های لازم را برای این سکو داشتیم. این سابقه طولانی در جهان دارد و پاسخ داده است.
مدیر پروژه واکسن “مغرور” گفت: “در همان زمان ، ما طراحی و ساخت کارخانه تولید این واکسن را در مقیاس گسترده آغاز کرده ایم. و امیدواریم تا تابستان به آنجا برسیم.” یافتن مرحله .
احمد کریمی گفت: “واکسن های موجود 100 احتیاط ایمنی را ارائه نمی دهند.” ما باید تحقیق را ادامه دهیم و ایمنی واکسن را بر اساس نتایج جدید اعلام کنیم.
سابقه طولانی تولید واکسن
الیزا بگلری ، مدیر انستیتو پاستور ایران ، در برنامه ای تحت عنوان شبکه امروز گفت: “این مituteسسه 100 ساله است و سابقه طولانی در ساخت واکسن دارد.”
وی افزود: موسسه پاستور ایران شبکه تشخیص کشور برای کرونا را ایجاد کرده است.
بگلی گفت: “ما در زمینه ساخت واکسن با کوبا همکاری می کنیم” و افزود که واکسن این موسسه دوباره سالم است و اثرات کمتری دارد.

وی افزود: در مراحل یک و دو ، ایمنی این واکسن بررسی شده و مرحله سوم باید به طور مشترک با کوبا انجام شود.
الیزا بیگلری گفت: “این واکسن می تواند با تعدادی از جهش های ویروسی مقابله کند و این بخشی از واکسن احیا در ایران و کوبا است.”
رئیس انستیتوی پاستور ایران: مرحله سوم این واکسن در اواسط ماه آوریل بررسی می شود و پس از مرحله سوم وارد مرحله تولید می شود.
رئیس موسسه پاستور ایران افزود: علاوه بر واکسن مجدد تولید شده با کوبا ، واکسن دیگری نیز در حال بررسی است. واکسن دوم راحت تر از واکسن اول است و بنابراین ارزان تر است. واکسن دوم نیز دارای ایمنی قوی است.
پیش از پایان سال ، پیش بینی های ما محقق می شوند
کیانوش جهانپور – سخنگوی سازمان غذا و دارو (FDA) در یک مصاحبه تلفنی گفت که این واکسن مجوز استفاده اضطراری در کشور را دارد و برخی از واکسن ها تاکنون وارد شده اند.
جهانپور گفت: “920،000 دوز واکسن از روسیه و هند وارد شده است.” حدود سه میلیون دوز کواس در اوایل بهار وارد کشور می شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تولید واکسن مشترک با کوبا بخشی از یک کار واکسیناسیون در سراسر کشور خواهد بود.
کیانوش جهانپور گفت: “امیدواریم پیش بینی های ما قبل از پایان سال محقق شود.”

صنعتی سازی واکسن کوپر پس از آزمایشات بالینی
سعید قلنتاری ، محقق ارشد در آزمایش بالینی واکسن رازی کوپرز ، گفت: “سیستم عامل ما سیستم ایمنی بدن را به خوبی تحریک می کند و ما مرحله اول را آغاز کرده ایم.”

وی افزود: 120 نفر در دور اول مورد مطالعه قرار گرفتند و هیچ عارضه خاصی وجود ندارد ، اما برای قضاوت در مورد مصونیت خیلی زود است ؛ باید منتظر زمان باشیم.
کلانتری گفت: “مرحله اول پس از تعطیلات بزرگ به پایان می رسد و تاکنون واکسیناسیون بسیار خوب است.”
محقق ارشد آزمایش بالینی واکسن روپیه کوپرز گفت: “مناقصه گران را به چهار گروه 30 تایی تقسیم خواهیم کرد.” این مرحله هم برای بررسی ایمنی واکسن برای اطمینان از ایمن بودن واکسن است و هم برای یافتن دوز مناسب واکسن.
وی افزود: از این چهار گروه ، یک گروه واکسنی دریافت می کند که حاوی مواد فعال واکسن نیست. یک گروه با دوز 5 و گروه با دوز 10 واکسن دریافت می کنند.
سعید کلانتری گفت: صنعتی سازی و واکسیناسیون افراد بعد از آزمایشات بالینی انجام می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.