مراقبت ویژه ضد کرونا از سالمندان در نوروز/ممنوعیت مسافرگیری بیش از ۶۰ درصدی در حمل‌ونقل عمومی

۲,۱۹۴ بازديد

مراقبت ویژه ضد کرونا از سالمندان در نوروز/ممنوعیت مسافرگیری بیش از ۶۰ درصدی در حمل‌ونقل عمومی https://hydoc.ir/مراقبت-ویژه-ضد-کرونا-از-سالمندان-در-نور/ https://hydoc.ir/مراقبت-ویژه-ضد-کرونا-از-سالمندان-در-نور/#respond سلام دکتر Fri, 12 Mar 2021 02:11:52 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/مراقبت-ویژه-ضد-کرونا-از-سالمندان-در-نور/

یک سال با کرونا گذشت و اکنون در آستانه نوروز 1400 نگرانی در مورد چرخش ویروس کرونا انگلیس جهش یافته ، وزارت بهداشت را بر آن داشت تا مقررات سختگیرانه نوروزی ، مقرراتی را در زمینه مراقبت از سالمندان و سایر گروه های در معرض خطر اعمال کند. و البته محدودیت های سفر. و تحرک …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
مراقبت ویژه ضد کرونا از سالمندان در نوروز/ممنوعیت مسافرگیری بیش از ۶۰ درصدی در حمل‌ونقل عمومی

یک سال با کرونا گذشت و اکنون در آستانه نوروز 1400 نگرانی در مورد چرخش ویروس کرونا انگلیس جهش یافته ، وزارت بهداشت را بر آن داشت تا مقررات سختگیرانه نوروزی ، مقرراتی را در زمینه مراقبت از سالمندان و سایر گروه های در معرض خطر اعمال کند. و البته محدودیت های سفر. و تحرک …

به گزارش سلام دکتر ، بزرگسالان مسن در معرض خطرترین گروه در طی شیوع Covid-19 هستند. بزرگترهای مسن که به تنهایی زندگی می کنند ، یک بیماری زمینه ای دارند یا از کار افتادگی دارند. بر این اساس ، در ایام نوروز ، وزارت بهداشت برنامه خاصی را برای این دسته از افراد ایجاد کرد تا از ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب در نوروز جلوگیری کنند.

بر این اساس ، وزارت بهداشت اعلام کرد که در برنامه نوروزی ، چهارمین گام بسیج ملی برای پروژه “شهید حاج قاسم سلیمانی” ، اولین قدم که ما برمی داریم ، مراقبت از 20 تا 25 درصد از جمعیت است که بین 80 تا 85 درصد مرگ های ناشی از کوئید است. این بدان معناست که افراد مسن و جمعیت مبتلا به بیماری های زمینه ای ، که به گفته وزیر بهداشت ، تاکنون بین 80 تا 85 درصد مرگ های کرونا را تشکیل می دهند.

جزئیات مراقبت های ویژه برای افراد مسن ، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و مادران باردار

بر اساس برنامه نوروزی وزارت بهداشت ، که به عنوان بخشی از چهارمین گام برنامه ملی شهید سلیمانی برای بسیج ارائه می شود ، برنامه ویژه ای برای مراقبت های ویژه از سالمندان ، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و مادران باردار در ایام نوروز اجرا می شود ، این افراد به گروهها تقسیم شده و هدف قرار می گیرند.

گروهی که به قرنطینه در منزل نیاز دارند: شواهد نشان می دهد که حدود 35٪ افراد آلوده علائم خفیف یا متوسط ​​دارند. تخمین زده می شود این تقریباً 108،000 نفر باشد که به مدت 14 روز 7،750 بار در روز نیاز به مراقبت دارند. مراقبت و پیگیری مورد نیاز برای این گروه طبق دستورالعملهای 14 ماهه توسط كاركنان بهداشت و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سیستم شبکه بهداشت و اقدامات حمایتی توسط بسیج.

گروه مشکوک و بدون علامت باید کنترل شود: لازم به ذکر است که تقریباً 65٪ از افرادی که در تماس نزدیک بودند اما هیچ علائمی نداشتند ، باید توسط تیم های مراقبتی تحت مراقبت قرار بگیرند و توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و مراقبت های بهداشتی کنترل شوند. ارائه دهندگان سیستم شبکه. بهداشت تخمین زده می شود 202000 نفر تحت درمان هستند که از این تعداد حدود 14،400 نفر تحت مراقبت ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی به مراقبت روزانه احتیاج دارند.

5 دسته از سالمندان در کشور

در همان زمان ، گروه سالمندان پرخطر در طرح نوروزی شهید سلیمانی ، “بسیج ملی” ، به پنج گروه مراقبت و پشتیبانی تقسیم شد و امکان مراقبت و حمایت از گروه سالمندان در معرض خطر اعلام شد. گروه های زیر بر اساس منابع پروژه:

افراد سالمند سالم با حداقل خطر: این گروه شامل افراد مسن 60 تا 74 ساله است که در مناطق حاشیه نشین زندگی نمی کنند ، معلولیت ندارند و در کنار خانواده خود زندگی می کنند. این گروه حدود 67٪ سالمندان کشور را شامل می شود.

سالمندانی که فقط یکی از سه عامل خطر تنهایی را دارند ، افراد بالای 75 سال و کسانی که در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند ، که حدود هفت درصد از جمعیت سالمند کشور را تشکیل می دهد

از سه عامل خطر ، دو عامل خطر برای تنهایی ، افراد مسن بالای 75 سال در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند ، اما فاقد معلولیت و بیماری های زمینه ای هستند که حدود پنج درصد از جمعیت سالمند کشور را نیز شامل می شود.

همه افراد مسن در گروه فوقانی با یکی از دو عامل خطر ، نقص عملکرد در انجام فعالیتهای ADL روزانه یا عفونت همزمان با حداقل دو بیماری اولیه ، گروه دیگری هستند که در این طرح مشخص شده و حدود 20٪ از جمعیت سالمند کشور را شامل می شوند. .

– کلیه افراد مسن در گروه فوق الذکر ، علاوه بر سالمندانی که حداقل از یک بیماری صعب العلاج مانند دیالیز ، سرطان و غیره یا یک دوره بیماری در شرایط حاد ، خطرناک و کنترل نشده رنج می برند و افراد مسنی که علائم مشکوکی برای Covid 19 داشته اند یا با یکی از موارد مشکوک یا شناخته شده Covid در تماس بوده اند و همه افراد مسن ساکن مراکز مراقبت روزانه آخرین گروه شناسایی شده در طرح نوروزی وزارت بهداشت در این زمینه هستند. از سالخوردگان که حدود پنج درصد از کل را تشکیل می دهند و سالمندان کشور را شامل می شود.

نیاز به ردیابی هفتگی افراد در معرض خطر تحت پوشش شبکه بهداشت

طبق برنامه نوروزی ، تشدید گام چهارم برای بسیج ملی پروژه “شهید حاج قاسم سلیمانی”. افراد در معرض خطر که تحت پوشش مراکز بهداشتی و مراکز بهداشتی هستند ، باید پیگیری شوند ، حتی اگر علائمی نشان ندهند ، حداقل. هفته ای یک بار توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی ، باید اعتراض و سلام و احوالپرسی ارائه شود و توصیه های لازم به آنها صورت گیرد ، خصوصاً عدم خروج از خانه ، عدم برگزاری مهمانی ها و مجالس ، استفاده از ماسک ، شستن دست ها و جسمی فاصله دو متر در عین حال لازم است پیگیری های صورت گرفته در پرونده الکترونیکی سلامت افراد در معرض خطر ثبت شود.

لازم به ذکر است که در صورت مشاهده علائم ، تیم مراقبت در منزل فراخوانده می شود تا این گروه پرخطر را بررسی کرده و یک آزمایش سریع انجام دهد. پیگیری مداوم تلفنی باعث تشویق گروه آسیب پذیر و افزایش رضایت آنها و اطرافیان می شود. به منظور ارتقا care مراقبت از سالمندان ، باید لیستی از افراد مسن در معرض خطر و پرخطر و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و غیر واگیر تهیه و مراقبت های ویژه ای برنامه ریزی شود.

هماهنگی با پایگاههای اورژانس 115 برای خدمات نوروزی

طبق برنامه نوروز برای تشدید گام چهارم بسیج ملی پروژه “شهید حاج قاسم سلیمانی” ، 115 پایگاه اورژانس به طور شبانه روزی به مردم خدمات می دهند و بیماران نیازمند به درمان را در بیمارستان های Covid-19 منتقل می کنند. باید از مراکز و تیم های مراقبت در منزل استفاده شود. ایستگاه های اورژانس باید توانایی پذیرش در بیمارستان را داشته و نیاز بیمارانی را که نمی توانند در خانه مراقبت کنند برآورده کنند. لیستی از مراکز انتخاب شده Covid-19 (که تیم های مراقبت در منزل در آن مستقر هستند) باید از طریق بخش های بهداشت دانشگاه به مراکز اورژانس ارائه شود.

60٪ حق سفر با حمل و نقل عمومی

موضوع دیگری که در برنامه نوروزی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است ، تشدید گام چهارم برای بسیج ملی طرح “شهید حاج قاسم سلیمانی” ، موضوع اعمال محدودیت در سفر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هنگام مسافرت است. بنابراین دستورالعمل ها در این زمینه به صورت نمودار اعلام شده است که باید در تعطیلات نوروز رعایت شود.

طبق این طرح ، هواپیماها ، قطارها و اتوبوس های بین شهری مجاز به حمل بیش از 60 درصد ظرفیت خود نیستند. در عین حال ، در این حمل و نقل عمومی ، آموزش های پیشگیری و محافظت شخصی ، از جمله استفاده از ماسک ، شستن دست و فاصله فیزیکی ، باید به مناسب ترین روش به مسافران منتقل شود.

در عین حال ، تاکسی ها ، اتوبوس ها و واگن های مترو در ایستگاه های مربوطه باید حداقل سه بار در روز به طور منظم عقیم شوند.

نیروهای مسلح موظفند بر رعایت پروتکل های بهداشتی در خطوط اتوبوس و مترو نظارت کنند

وزارت بهداشت توصیه کرد که از مشارکت نیروهای مسلح برای تأمین نیروها در اتوبوس ها و مترو استفاده شود تا نظارت بر رعایت فواصل فیزیکی و انطباق با پروتکل های بهداشتی و عدم اجازه ورود بیش از 60٪ ظرفیت به این وسایل نقلیه باشد. .

ضرورت پاک کردن کارت ملی در استفاده از ماسک در ادارات

نیروهای امنیتی و بسیج کارمندان در سازمان ها و ادارات دولتی و غیردولتی باید در بررسی و اسکن کارت ملی برای همه کارمندان و مشتریان در استفاده از ماسک و جلوگیری از ورود افراد با آزمایش مثبت کار کنند. همچنین با تهیه پیام ها و اطلاعات آموزشی از طریق برنامه های کاربری ، اطلاع رسانی به کارمندان و به اشتراک گذاشتن لیستی از مراکز انتخاب شده Covid-19 ، کلاس ها یا کارمندان را بسیج کنید.

دستورالعمل جلوگیری از تجمع در دفاتر پست و پیشخوان ها

همچنین برای جلوگیری از ازدحام در بانک ها ، دفاتر پست و پیشخوان های دولت این روزها ، فقط می توان به تعداد پیشخوان ها وارد این محلات شد و باید یک دستگاه اتوماتیک مشترک از سکو این مراکز جمع آوری شود. باید مشتریان مراکز فوق را به استفاده از سیستم های آنلاین تشویق کرد. برای تشدید و تداوم این امر ، نیاز به مداخله مداوم استانداری ها و فرمانداری ها وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
مراقبت ویژه ضد کرونا از سالمندان در نوروز/ممنوعیت مسافرگیری بیش از ۶۰ درصدی در حمل‌ونقل عمومی

https://hydoc.ir/مراقبت-ویژه-ضد-کرونا-از-سالمندان-در-نور/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.