لزوم بررسی‌های دوره‌ای پیش از بارداری / فواید قرص«یدوفولیک» در بارداری

۲,۱۸۹ بازديد

لزوم بررسی‌های دوره‌ای پیش از بارداری / فواید قرص«یدوفولیک» در بارداری https://hydoc.ir/لزوم-بررسی‌های-دوره‌ای-پیش-از-باردار/ https://hydoc.ir/لزوم-بررسی‌های-دوره‌ای-پیش-از-باردار/#respond سلام دکتر Mon, 01 Feb 2021 06:43:35 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/لزوم-بررسی‌های-دوره‌ای-پیش-از-باردار/

این متخصص زنان و زایمان با تأکید بر نیاز به مراقبت های دوران بارداری گفت: با انجام این مراقبت ها ، غربالگری بیماری های زمینه ای ، کنترل واکسیناسیون زنان ، کاهش وزن و … می توان بارداری را در شرایط بهتری سپری کرد. دکتر فیروزا بالاش در گفت وگو با سلام دکتر اظهار داشت: …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
لزوم بررسی‌های دوره‌ای پیش از بارداری / فواید قرص«یدوفولیک» در بارداری

این متخصص زنان و زایمان با تأکید بر نیاز به مراقبت های دوران بارداری گفت: با انجام این مراقبت ها ، غربالگری بیماری های زمینه ای ، کنترل واکسیناسیون زنان ، کاهش وزن و … می توان بارداری را در شرایط بهتری سپری کرد.

دکتر فیروزا بالاش در گفت وگو با سلام دکتر اظهار داشت: با توجه به تغییر سبک زندگی و این واقعیت که بسیاری از خانم ها در سنین بالاتر وارد روند بارداری می شوند و بارداری در سنین بالاتر عوارض بیشتری دارد ، بهتر است یک متخصص زنان 3 6 ماه قبل از بارداری. ” در زنان جوان ، معاینه مقدماتی نیز قبل از بارداری انجام می شود ، به طوری که بارداری با خطرات و عوارض کمتری برای زنان همراه است.

وی افزود: زنان از هر طرف (قلب ، عروق خونی و غیره) به طور كامل معاینه می شوند. این خانم همچنین ممکن است سابقه پزشکی زمینه ای داشته باشد و بهتر است قبل از بارداری با پزشک خود صحبت کنید تا بیماری زمینه ای کنترل شود.

عضو تیم تخصصی مرکز ابن سینا برای درمان ناباروری
وی گفت: “بررسی وضعیت واکسیناسیون زن قبل از بارداری امری مهم است. برخی از واکسن ها که ویروس های ناتوان کننده ای هستند ، باید قبل از بارداری تزریق شوند و زمان لازم سپری شود ، سپس وارد مراحل بارداری شوید.” واکسن کزاز نیز یکی از واکسنهایی است که باید قبل از بارداری تزریق شود. از طرف دیگر ، یکی از اولویت های ما بررسی وضعیت دهان و دندان قبل از بارداری است. زیرا بیماری های دهان و دندان عوارض بارداری را افزایش می دهد.

وی همچنین در مورد مصرف مکمل های غذایی و ویتامین ها قبل از شروع بارداری توضیح داد: در آزمایشات کلی قبل از بارداری ، شرایط مختلف در زنان بررسی می شود. بهتر است مصرف قرص های ید برای زنان 3 ماه قبل از شروع بارداری شروع شود. این مکمل در سلامت و رشد تخمک م effectiveثر است. مشخص شده است که کسانی که این قرص یا “اسید فولیک” را قبل از بارداری مصرف می کنند ، بارداری بهتری دارند و اختلالات ستون فقرات در جنین کمتر است.

بلوش افزود: “در آزمایشات قبل از بارداری ، بیماری های عفونی ، هپاتیت و غیره بررسی می شود.” کم خونی معمولاً در زنان در سنین باروری شایع است و ما در زنان نیز این مسئله را بررسی می کنیم. کم کاری تیروئید بیماری است که بومی منطقه ما است و همچنین باید بررسی شود که آیا این زن به این بیماری مبتلا است یا خیر.

وی به مطالعه گروه خونی این خانم قبل از بارداری اشاره کرد و گفت: زنی که در صورت مثبت بودن گروه خونی همسرش ، گروه خونی منفی داشته باشد ، در معرض برخی از عوارض است که برای اقدامات ویژه در دوران بارداری باید شناخته شود. “

وی بر اهمیت وزن خانم ها برای شروع بارداری تأکید کرد و گفت: زنان دارای اضافه وزن باید قبل از بارداری تحت نظارت یک متخصص رژیم غذایی لاغر شوند که این امر به بهبود بارداری نیز کمک می کند.

وی در مورد بارداری های ناخواسته و غیر برنامه ریزی شده گفت: “هنگامی که نتایج آزمایش مثبت شد ، یک زن باید به پزشک مراجعه کند و بر اساس تعداد هفته هایی که از بارداری می گذرد ، می تواند تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد.” همچنین ، کسانی که واکسن کزاز را قبل از بارداری دریافت نکرده اند ، می توانند در سه ماهه دوم واکسن بزنند.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
لزوم بررسی‌های دوره‌ای پیش از بارداری / فواید قرص«یدوفولیک» در بارداری

https://hydoc.ir/لزوم-بررسی‌های-دوره‌ای-پیش-از-باردار/feed/ 0

آپاندیسیت در بارداری

آپاندیس زایده ای نازک و انگشتی شکل است که به روده بزرگ متصل است و در قسمت پایین و سمت راست شکم قرار دارد. آپاندیسیت به معنای التهاب و ورم آپاندیس است که یک درد شدید در سمت راست پایین شکم ایجاد می کند. آپاندیسیت یک اورژانس پزشکی است چون می تواند موجب ترکیدن با پاره شدن آپاندیس شود. آپاندیسیت می تواند هر کسی در هر سنی از جمله زنان باردار را مورد حمله قرار دهد.

بروز آپاندیسیت در دوران بارداری می تواند عوارض جدی بهمراه داشته باشد. از آنجاییکه تشخیص این وضعیت در حاملگی بسیار مشکل است، میزان سوراخ شدن آپاندیس در زنان باردار بیشتر است و این امر بر سلامت مادر و جنین تأثیر می گذارد. به نظر می رسد بروز آپاندیسیت در بارداری در 6 ماه اول (سه ماهه اول و دوم) به میزان قابل توجهی بیشتر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.