عوامل مشترک دو سرطان تهاجمی کشف شد

به مرجع تخصصی پزشکی خوش آمدید.

عوامل مشترک دو سرطان تهاجمی کشف شد

۲,۱۵۷ بازديد

عوامل مشترک دو سرطان تهاجمی کشف شد https://hydoc.ir/عوامل-مشترک-دو-سرطان-تهاجمی-کشف-شد/ https://hydoc.ir/عوامل-مشترک-دو-سرطان-تهاجمی-کشف-شد/#respond Tue, 14 Sep 2021 09:12:21 0000 رسانه سلامت و دانش برنامه رژیم لیمویی برنامه لیمویی تهاجمی دریافت رژیم لیمویی دو سرطان سرطان پانکراس سرطان کبد شد عوامل کشف لاغری لیمویی مشترک منطقه ای-اجتماعی نمونه رژیم لیمویی https://hydoc.ir/?p=9482

سلام دکتر / خراسان رضوی افراد مبتلا به کلانژیوکارسینوما ، نوعی سرطان کبد ، بقای پنج ساله کمتر از 10 درصد دارند. سرطان تهاجمی شایع است. دانشمندان معتقدند داده های جدید نقشه ای برای نشان دادن تومورها با ایمونوتراپی ارائه می دهد. به گزارش مدیکال اکسپرس ، این گروه دریافتند که تومورهای کلانژیوکارسینوما دارای شبکه …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
عوامل مشترک دو سرطان تهاجمی کشف شد

سلام دکتر / خراسان رضوی افراد مبتلا به کلانژیوکارسینوما ، نوعی سرطان کبد ، بقای پنج ساله کمتر از 10 درصد دارند. سرطان تهاجمی شایع است. دانشمندان معتقدند داده های جدید نقشه ای برای نشان دادن تومورها با ایمونوتراپی ارائه می دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، این گروه دریافتند که تومورهای کلانژیوکارسینوما دارای شبکه متراکم از سلول های سرطانی هستند که همچنین به ایجاد شرایط مطلوب برای رشد و گسترش سرطان کمک می کند. این سلولها که TAMs (ماکروفاژهای مرتبط با تومور) نامیده می شوند ، نقش مهمی در سرطان لوزالمعده ایفا می کنند.

سلول های TAM یک سد التهابی در اطراف سلول های سرطانی ایجاد می کنند که از کشتن سرطان توسط مبارزان بیماری های طبیعی (مانند سلول های T) جلوگیری می کند.

دکتر لوئیس روفولو ، جراح دانشگاه روچستر ، می گوید: “بیماران مبتلا به کلانژیوکارسینوما که تومورهای آنها با TAM آلوده هستند پیش آگهی بدتری دارند.”

محققان همچنین روشهای آزمایشگاهی جدیدی را برای پیشبرد تحقیقات تحت هدایت دیوید لینهان ، مدیر عملیات بالینی در مرکز ویلموت و پروفسور سیمور شوارتز ، مدیر جراحی در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر توسعه دادند.

Linhan و دیگران سالها صرف مطالعه سلولهای TAM و همکاری روی درمانهایی شده اند که می توانند بر قدرت مخرب مقاومت غلبه کنند.

آخرین مقاله این گروه نحوه جذب سلول های TAM در محل تومور را توضیح می دهد. همچنین نشان داده شده است که در موش ها ، مسدود کردن مسیرهای عفونت سلول های TAM را از بین می برد و به سلول های T اجازه می دهد تا در برابر کلانژیوکارسینوما فعال شوند.

کلانژیوکارسینوم داخل کبدی در مجاری صفراوی کبد ایجاد می شود و معمولاً در بزرگسالان بین 50 تا 70 سال رخ می دهد. این سرطان بخشی از سرطان روده است (به عنوان مثال سرطان روده بزرگ) و اغلب با شیمی درمانی درمان می شود.

به تازگی ، دانشمندان کشف کرده اند که کلانژیوکارسینوما یک بیماری ژنومی متفاوت با گزینه های جدید ایمونوتراپی است.

نتایج در مجله Gut منتشر شد.

انتهای پیام

به

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
عوامل مشترک دو سرطان تهاجمی کشف شد

https://hydoc.ir/عوامل-مشترک-دو-سرطان-تهاجمی-کشف-شد/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.