منبع سعودی: بن‌سلمان آماده امتیازدهی جدید به یمن شده است

۲,۱۶۷ بازديد

منبع سعودی: بن‌سلمان آماده امتیازدهی جدید به یمن شده است https://titr-news.ir/2021/06/منبع-سعودی-بن‌سلمان-آماده-امتیازدهی/ تیتر نیوز Wed, 16 Jun 2021 08:18:39 0000 بین الملل https://titr-news.ir/2021/06/منبع-سعودی-بن‌سلمان-آماده-امتیازدهی/ ائتلاف سعودی بسیاری از زیرساخت های یمن را نابود کرده و کمیته های مردمی و نظامی یمن بارها پایگاه های حیاتی در عربستان سعودی را از جمله تأسیسات بزرگ نفتی آرامکو هدف قرار داده اند. یک منبع ارشد سعودی به لکس سعودی گفت که محمد بن سلمان آماده است برای تشویق دولت نجات ملی یمن …

ائتلاف سعودی بسیاری از زیرساخت های یمن را نابود کرده و کمیته های مردمی و نظامی یمن بارها پایگاه های حیاتی در عربستان سعودی را از جمله تأسیسات بزرگ نفتی آرامکو هدف قرار داده اند.

یک منبع ارشد سعودی به لکس سعودی گفت که محمد بن سلمان آماده است برای تشویق دولت نجات ملی یمن در صنعا برای جلوگیری از حملات نظامی به عربستان سعودی و نشستن روی میز مذاکره امتیازات جدیدی ارائه دهد. و به واسطه های بین المللی هشدار داده است. .

این منبع افزود كه هیئت عمانی كه هفته گذشته از صنعا بازدید كرده بود ، انصارالله و دولت را درباره امتیازات جدید صنعا مطلع كرد. بن سلمان موافقت کرده است که ده ها میلیارد دلار به صنعا بپردازد تا “مناطق تحت کنترل خود را بازسازی کند و حاکمیت آنها را در شمال یمن بپذیرد”.

صنعا از این امتیازات استقبال کرد ، اما گفت فرودگاه صنعا و بندر الحدیده نیز باید بازگشایی شوند.

به دنبال این تحولات ، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تیم لندرکینگ ، سفیر این کشور در یمن برای دیدار با دولت محاصره شده یمن و مقامات سعودی به ریاض سفر می کند.

براساس این گزارش ، وی در مورد آتش بس در یمن و ورود کمک های بشردوستانه به یمن گفتگو خواهد کرد.

در همین حال ، جنبش انصارالله یمن در صورت دریافت پاسخ مثبت از سوی ائتلاف ، توافق کرده است که دور جدید مذاکرات در قطر را برگزار کند.

310 310

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.