توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرمازدگی

۲,۱۸۵ بازديد

توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرمازدگی https://hydoc.ir/توصیه‌های-تغذیه‌ای-برای-پیشگیری-از-گ/ https://hydoc.ir/توصیه‌های-تغذیه‌ای-برای-پیشگیری-از-گ/#respond سلام دکتر Thu, 03 Jun 2021 17:41:45 0000 رسانه سلامت و دانش اخبار اجتماعی - خوزستان از برای پیشگیری تغذیهای توصیههای حرارت رژیم لاغری لیمویی رژیم لیمویی رژیم لیمویی چیست سلامتی غذا گرمازدگی لاغری لیمویی لیمویی رژیم منطقه ای و اجتماعی https://hydoc.ir/?p=7534

سلام دکتر / خوزستان به دلیل افزایش گرما ، برخی از افراد دچار گرمازدگی می شوند ، که با اقدامات پیشگیرانه می توان از بروز آن جلوگیری کرد. به گزارش سلام دکتر ، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جندی شاپور ، کارشناسان گروه بهبود تغذیه دانشگاه بهداشت اقدامات زیر را برای جلوگیری …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرمازدگی

سلام دکتر / خوزستان به دلیل افزایش گرما ، برخی از افراد دچار گرمازدگی می شوند ، که با اقدامات پیشگیرانه می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

به گزارش سلام دکتر ، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جندی شاپور ، کارشناسان گروه بهبود تغذیه دانشگاه بهداشت اقدامات زیر را برای جلوگیری از اثرات گرمازدگی توصیه کرده اند:

“چربی بیش از حد و چربی اضافی موجود در غذاهای چرب و سرخ شده هضم غذا را دشوار می کند و همچنین باعث احساس سوزش در معده و همچنین قرمز شدن می شود. بنابراین از افزایش غذاهای سرخ شده هنگام افزایش دما خودداری کنید.

در فصل گرما تا حد امکان از نوشیدن چای ، قهوه و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید ، زیرا کافئین وجود دارد که باعث کاهش رطوبت بدن و افزایش دمای بدن می شود.

وقتی هوا گرم می شود ، باید آب بیشتری بنوشیم ، بنابراین اگر به طور معمول هشت لیوان آب می نوشیم ، در هوای گرم باید مایعات بیشتری بنوشیم. بعلاوه ، تا تشنگی لازم نیست منتظر نوشیدن باشید.

برای حفظ رطوبت بدن ، از میوه های تابستانی بیشتر مانند هندوانه و طالبی که سرشار از آب هستند ، استفاده کنید. همچنین به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

مصرف غذاهای تازه و زود هضم مانند میوه های تازه ، سبزیجات ، سالاد و … برای روزهای گرم و پیشگیری از گرما مفید است.

برای هضم بهتر غذا ، حتما در مکان های خنک و به دور از گرمای شدید غذا بخورید.

استفاده از میوه های آبدار به عنوان مکمل برای ذوب بدن و مقابله با گرما بسیار مفید است.

مصرف آب میوه های سنتی مانند یک قاشق چای خوری یا آب تخم مرغ که مقادیر زیادی آب را به خود جذب می کند ، کمک زیادی به رفع گرما و کمبود آب بدن می کند.

از آب میوه هایی که دارای قند زیادی هستند خودداری کنید. در روزهای گرم سال ، بازار آب میوه هایی ارائه می کند که هیچ کدام از وزارت بهداشت و سیب های بهداشتی را تحمل نمی کنند. بنابراین ، هنگام خرید ، پروانه بهره برداری ، تاریخ تولید و تاریخ انقضا این آب میوه ها باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

از غذاهای شور خودداری کنید ، زیرا نمک باعث نشت آب می شود و بدن را کم آب می کند.

وی افزود: مصرف شیرینی و شکر نیز باید کاهش یابد زیرا بدن برای متابولیسم قند به آب نیاز دارد و مصرف شیرینی مانند آب میوه های شیرین ، نوشیدنی های الکلی و نوشیدنی های ورزشی نیاز بدن به آب را افزایش می دهد و می تواند اثرات گرمازدگی را بدتر کند.

انتهای پیام

.

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از گرمازدگی

https://hydoc.ir/توصیه‌های-تغذیه‌ای-برای-پیشگیری-از-گ/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.