عمل جراحی گوش و قاعده جمجمه چه کمکی به بیمار میکند؟

۲,۰۵۶ بازديد

جراحی گوش و قاعده جمجمه یک رشته جذاب ، در عین حال چالش برانگیز در جراحی های گوش و حلق و بینی است. شناخت کامل از عوارض و مشکلات مرتبط در این نوع از جراحی ها برای جراح ضروری است. این شناخت نه تنها به درمان و تشخیص سریع بیماران کمک می کند بلکه باعث افزایش مهارت های جراح نیز می شود. در ادامه به معرفی جراحی گوش و قاعده جمجمه و نحوه کمک به بیماران می پردازیم.

قاعده  جمجمه کجاست؟

قاعده جمجمه قسمت پایین جمجمه است.قاعده جمجمه پیچیده است زیرا هر عصبی در بدن که سیگنال هایی را به مغز ارسال  و از مغز منتقل می کند از قاعده جمجمه عبور می کند. علاوه بر این ، رگهای بزرگی که خون را به مغز ارسال و از مغز منتقل می کنند از طریق قاعده جمجمه عبور می کنند.

جراحی قاعده جمجمه چیست؟

از آنجا که تومورهای قاعده جمجمه در زیر مغز قرار دارند ، ممکن است در حین جراحی، رسیدن به تومور برای برداشتن آن دشوار باشد. از تکنیک های مرسوم قدیمی که برای نزدیک شدن به تومورهای مغز استفاده می شود می توان برای نزدیک شدن به تومورهای قاعده جمجمه نیز استفاده کرد ، اما اینها اغلب به نیروی قابل توجهی نیاز دارند تا مغز بیمار را از سر راه جمع کنند. این حرکت ممکن است منجر به آسیب ناخواسته به بافت مغز شود.
مفهوم اساسی جراحی قاعده جمجمه،  نزدیک شدن به تومور از زیر یا از پهلو با برداشتن نواحی خاصی از استخوان قاعده جمجمه است. بنابراین ، برای دسترسی  کامل باید تومور را کنار زد.
به عنوان مثال ، روش های جراحی قاعده جمجمه ممکن است برای عبور از استخوان حاوی گوش در قسمت زیر مغز (رویه حفره میانی) ، اطراف چشم، از طریق بینی یا سینوسهای پارانازال ، یا از ناحیه گردن باشد.
در اصل ، این روش ها حداقل تهاجمی هستند که برای به حداکثر رساندن برداشتن تومور با حفظ عملکرد عصبی در بیشترین حد ممکن طراحی شده اند.

جراحی گوش چیست؟

جراحی های گوش، اعمالی هستند که به دنبال رفع اختلالات یا عوامل بیماری زا در گوش و قاعده جمجمه روی بیماران انجام می شود. کلینیک گوش تهران دامنه کاملی از جراحی ها را پوشش می دهند به نحوی که توانایی درمان هر بیماری یا اختلال گوش را داراست. برخی از این جراحی ها عبارتند از:
  • از دست دادن شنوایی
  • پارگی پرده گوش
  • عفونت های مزمن گوش
  • ترمیم استخوان های گوش میانی
  • تومورهای گوش
  • بیماری های عفونی یا التهابی گوش
  • فلج عصب صورت
  • نوروم اکوستیک(شوانوم وستیبولار)
  • کاشت حلزون گوش
  • سرگیجه
چه آزمایش هایی به درمان بیماری های گوش و قاعده جمجمه کمک می کند؟

ارزیابی جامع کلینیک گوش تهران برای تشخیص و درمان بیماری های گوش و قاعده جمجمه شامل یک شرح حال کامل، یک آزمایش کامل و آزمایش تشخیصی متناسب با شرایط بیمار است. این ممکن است شامل آزمایش شنوایی سنجی، آزمایش دهلیزی ، اسکن CAT یا MRI یا حتی بررسی های پیشرفته مانند الکتروکلوکلئوگرافی یا آزمایش الکترودیاگنوتیک برای ارزیابی عملکرد عصب صورت باشد.
چه اعمالی به درمان بیماری های گوش و قاعده جمجمه کمک می کند؟
برای افراد کم شنوا ، کلینیک گوش تهران برای جراحی اتوسکلروز ، کاشت گوش میانی ، کاشت حلزون و جراحی  کاشت سمعک استخوانی ، عمل جراحی استاپدکتومی را انجام می دهد.
همچنین برای عفونت های مزمن گوش ، تمپانوپلاستی و ماستوئیدکتومی را ارائه می دهد. کلینیک  در صورت لزوم در سرطان های عمقی پوست که به مجرای گوش یا استخوان ماستوئید حمله می کنند ، مانند کارسینوم سلول بازال، در تیم  جراحی کلینیک گوش تهران جراحان فوق تخصص جراحی سرو گردن حضور دارند تا در رفع کامل سرطان به بیماران کمک کند.
کادر درمان کلینیک گوش، برای تومورهای خوش خیم سیستم شنوایی ، مانند نوروم اکوستیک(شوانوم وستیبولار) ،  مدیریت جراحی را با بخش جراحی مغز و اعصاب انجام می دهند تا در صورت امکان شنوایی و عصب صورت را حفظ کنند. انجام این جراحی ها به بازگرداندن سلامتی و بهبود کیفیت زندگی بیماران بسیار کمک کننده است.
هماهنگی های صورت گرفته بین چند رشته این  امکان را  می دهد تا برای رفع اختلالات و بیماری های گوش و قاعده جمجمه به بهترین نحو ممکن به بیماران کمک کند.

در انتها

وقتی نوبت به جراحی گوش و قاعده جمجمه می رسد ، مهم نیست که این روش معمول یا پیچیده باشد ، شما  زمانی بهترین نتیجه را می گیرید که یک جراح با تجربه آن جراحی را به طور معمول انجام می دهد. در بخش جراحی گوش و حلق وبینی ، جراحان کلینیک گوش تهران دارای تجربه ای بیش از 20 سال در اعمال جراحی گوش هستند. از آنجا که تخصص اصلی این مرکز شنوایی در تهران ، جراحی گوش  است عملیاتی که ممکن است در سایر اقدامات مهم به نظر برسد برای ما یک امر عادی است.
این مرکز سنجش شنوایی در تهران  با داشتن بهترین متخصصان گوش  بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد.
پزشکان تیم کلینیک گوش تهران با سابقه طولانی بیست ساله جراحی های گوش میتوانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش شما باشند.کلیه محتوای سایت کلینیک گوش تهران توسط متخصصان ماهر این تیم ازجمله دکترنسرین یزدانی، دکتررضا زاده و دکتر احدی و دکتر ساسان دبیری  به تایید رسیده است.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.