سفر به مرگ – سلام دکتر

به مرجع تخصصی پزشکی خوش آمدید.

سفر به مرگ – سلام دکتر

۲,۱۹۱ بازديد

سفر به مرگ – سلام دکتر https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دکتر/ https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دکتر/#respond سلام دکتر Sun, 14 Mar 2021 03:13:23 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دکتر/

سلام دکتر / مرکزی ما در آخرین روزهای سال هستیم و چند روز دیگر نوروز فرا می رسد ، این دومین جشنواره نوروزی است که کشور ما میزبان مهمان ناخوانده ای به نام Coronavirus است ، ویروسی که حضور وی بیش از پیش بازدیدها و سفرهای نوروزی را تحت تأثیر قرار داد. از آنجا که …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
سفر به مرگ – سلام دکتر

سلام دکتر / مرکزی ما در آخرین روزهای سال هستیم و چند روز دیگر نوروز فرا می رسد ، این دومین جشنواره نوروزی است که کشور ما میزبان مهمان ناخوانده ای به نام Coronavirus است ، ویروسی که حضور وی بیش از پیش بازدیدها و سفرهای نوروزی را تحت تأثیر قرار داد.

از آنجا که پرونده کرونا در بیشتر مناطق ایران آبی یا زرد شده است و استان های کمی به رنگ قرمز و نارنجی درآمده اند ، بنابراین این روزها زمزمه های رفتن به سفر شنیده می شود ، اما واقعیت این است که این مهمان ناخوانده همچنان به ایجاد شرایط نامناسب ادامه می دهد در کشور. در چنین شرایطی که روزانه صدها نفر بیمار می شوند و ده ها نفر جان خود را از دست می دهند ، آنها نباید به راحتی برنامه سفر خود را بکشند و با خانواده خود سوار واگن های Killer Aura شوند و به جای تفریح ​​و مسافرت ، مراقب سلامتی خود باشند. .

در همین راستا ، سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوا در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (سلام دکتر) ، با اشاره به اینکه سفر خطر ابتلا به ویروس کرونا و شیوع ویروس در جهان را افزایش می دهد ، گفت: “بنابراین ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت بهترین روش است. از ابتلای خود و دیگران به ویروس کرون.

دکتر محمود کریمی با تأکید بر اینکه امکان ابتلا به عفونت عروق ویروس کرونا در هنگام مسافرت و بروز علائم بیماری عروق ویروس کرونا قلب وجود دارد ، گفت: حتی اگر علائمی نداشته باشیم ویروس کرونا را در بین اطرافیان پخش خواهیم کرد. اگر در حین پرواز فاصله جسمی بین ما و دیگران کمتر از دو متر باشد ، در این صورت ما یا دیگران بیشتر به عفونت عروق ویروس کرونا مبتلا می شویم و اگر ما یا همسفرانمان در یک گروه پر خطر قرار داشته باشیم ، اگر دچار التهاب رگ شویم ، علائم شدید یا بسیار شدیدی را تجربه می کنیم. تاجی ما رنج می بریم.

وی همچنین به مسافرت هوایی در هنگام کرونا اشاره کرد و افزود: ایستادن در صف در ایست بازرسی و ترمینال فرودگاه معمولاً با نزدیک شدن به دیگران و لمس برخی از سطوح همراه است و از طرف دیگر نشسته در هواپیمای پر از مسافر ، در محل فاصله دو متر با دیگران و برای چندین ساعت کار از نظر شیوع ویروس کرونا ویروسی دارد.

در مورد سفرهای جاده ای با حمل و نقل عمومی در طول کرونا (با اتوبوس یا قطار) ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ساوا گفت: “در بیشتر موارد ، هنگام مسافرت با اتوبوس یا قطار ، باید دو متر دورتر بنشینیم دیگران برای چند ساعت و این به دلیل شیوع ویروس است. کرونا خطر بالایی محسوب می شود در مسافرت های جاده ای با اتومبیل در طول کرونا ، توقف در وسط جاده برای سوخت ، غذا و بهداشت ما را در معرض نزدیک بودن با سایر افراد قرار می دهد. افراد یا لمس سطوح

در پاسخ به س questionالی ، آیا مسافرت و اقامت در خانه اقوام یا دوستان در طول کرونا ایمن است؟ وی گفت: مسافرت خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد. این خطر به ویژه در صورت گسترش زیاد کرونا در مبدا یا مقصد بسیار زیاد است. رفتن به خانه برای افرادی که در معرض خطر هستند خطرناک تر است زیرا در صورت ابتلا به عفونت عروق ویروس کرونا علائم شدیدی را نشان می دهند.

دکتر.. کریمی پرسید: آیا تورهای طبیعت گردی و کمپینگ ایمن هستند؟ وی همچنین گفت که در مناطق جغرافیایی که ویروس کرونا پخش می شود ، سفرهایی که با استفاده از امکانات کمپینگ و در قلب طبیعت انجام می شود خطر شیوع و ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد. زیرا در بسیاری از مناطق این مسافران مجبور به استفاده از امکانات عمومی می شوند و ممکن است در فاصله کمی از مناطق دیگر باشند. رفتن به مکان های دور افتاده نیز مشکلات خاص خود را دارد. زیرا در صورت بیماری دسترسی به امکانات پزشکی در این مناطق بسیار دشوار است.

وی در رابطه با سفر به روستاها برای ملاقات با اقوام و بزرگان گفت: مسافرت از شهرهای بزرگ مانند تهران به روستاها نیز خطرناک است زیرا ممکن است در اثر مراجعه به عید نوروز در میان مسافران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب و حتی بدون علائم باشد. ” این احتمال شیوع ویروس در بین اهالی روستاست. توصیه می شود تا آنجا که ممکن است برای گشت و گذار و تفریح ​​سفر نکنید و از مسافرت و گشت و گذار خودداری کنید تا در آینده واکسن های بهتری برای کشور ایجاد شود.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوا افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب تاکنون 13741 نفر در ساوا و زرندیه به این بیماری آلوده شده اند و متاسفانه 329 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در حال حاضر 19 نفر در بیمارستان بستری هستند. یكی از تفاوتهای بین کرون انگلیس و چین سرعت انتقال و شروع علائم طی 48 تا 72 ساعت پس از تماس با بیمار و شدت آن در 48 ساعت است.

وی گفت: “در صورت مشاهده علائم شریان ویروس کرونا مانند تب ، سرفه ، علائم دستگاه گوارش و غیره ، در اسرع وقت به مرکز شرایین ویروس کرونا انتخابی یا مراکز خدمات سلامت جامع در منطقه خود برگردید.”

به گزارش سلام دکتر ، با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی ، جوانان ، افراد مسن و کودکان ، به طور خلاصه ، از هر طیف و سنی به این بیماری آلوده می شوند و اینگونه نیست که بخواهیم بین افراد و همه تفاوت قائل شویم. . امروزه افراد در هر سنی طعمه این ویروس کشنده می شوند. اگرچه واکسن ها در سراسر کشور توزیع می شوند و ضمن ایمن سازی سیستم ایمنی ، این بیماری را کنترل می کنند ، اما هنوز هم به نظر می رسد که بهترین راه برای در امان ماندن از بیماری CHD رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و مهمتر از همه ماندن در ایام نوروز در خانه و جلوگیری از مسافرت و مسافرتهای خانوادگی است. .

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
سفر به مرگ – سلام دکتر

https://hydoc.ir/سفر-به-مرگ-سلام-دکتر/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.