صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به کودکان ونوجوانان در بحران کروناخودداری کنند

۲,۲۰۹ بازديد

صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به کودکان ونوجوانان در بحران کروناخودداری کنند https://hydoc.ir/صداوسیما-و-سینما-از-تزریق-غم-و-ارائه-الگ/ https://hydoc.ir/صداوسیما-و-سینما-از-تزریق-غم-و-ارائه-الگ/#respond سلام دکتر Sat, 13 Feb 2021 21:40:44 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/صداوسیما-و-سینما-از-تزریق-غم-و-ارائه-الگ/

رئیس آژانس مشاوره و مشاوره روانشناسی از رادیو و سینما خواست در زمان بحران عروق کرونا از پخش غم و اندوه و ارائه مدل های غلط به کودکان و نوجوانان خودداری کنند. به گزارش سلام دکتر ، و به نقل از روابط عمومی سازمان روانشناسی و مشاوره ، دکتر محمد حاتمی ، روز شنبه ، …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به کودکان ونوجوانان در بحران کروناخودداری کنند

رئیس آژانس مشاوره و مشاوره روانشناسی از رادیو و سینما خواست در زمان بحران عروق کرونا از پخش غم و اندوه و ارائه مدل های غلط به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

به گزارش سلام دکتر ، و به نقل از روابط عمومی سازمان روانشناسی و مشاوره ، دکتر محمد حاتمی ، روز شنبه ، 25 بهمن ماه ، در کنفرانس بین المللی روانشناسی مدارس ، که روانشناسان ، مشاوران ، وزرا و مسئولان وزارتخانه حضور داشتند آموزش و پرورش تحصیلات در دانشگاه الزهرا: “مدارس تعطیل است. این وضعیت شرایط نامساعدی را برای رشد اجتماعی ، شناختی و جسمی کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.”

وی افزود: “در زمینه فعالیت های گروهی چهره به چهره و تماس بین مدرسه و همسالان ، دانش آموزان و معلمان ، هویت نوجوانان شکل می گیرد و رشد اجتماعی حاصل می شود.” در مورد شرایط قرنطینه از طریق شبکه شاد ، روانشناسان و مشاوران بسته های آموزشی را برای خانواده ها و مربیان ارائه می دهند و به آنها مشاوره لازم برای گذراندن این مرحله را می دهند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: سن 6 تا 18 سال سن ورود به مدرسه ، ارتباطات اجتماعی و آشنایی است و این امر در قرنطینه منازل امکان پذیر نخواهد بود. ما باید با کمک روانشناسان و مشاوران گزینه های مناسبی را برای کودکان و نوجوانان پیدا کنیم. آموزش و پرورش باید با آغوش باز از سرمایه اجتماعی روانشناسان و مشاوران استفاده کند.

دکتر حاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نقش رسانه در پر کردن خلا gap مدرسه بسیار مهم است و رادیو و تلویزیون باید آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دهد. در مواقع بحرانی ، از تزریق غم و اندوه در جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان خودداری کنید. مجریان رادیو و تلویزیون کار ظریفی انجام می دهند. در برنامه های زنده ورزشی ، گریه کردن ، حتی اگر از دست دادن عزیزان برای ما بسیار مهم باشد ، اما رسانه به همه مربوط است ، نه به رسانه های شخصی. نشان دادن مرگ یک شخص ، گریه و تزریق غم از طریق آنتن تلویزیون درست نیست. صدا و سیما باید امید و تاب آوری را در جامعه افزایش دهد.

و رئیس آژانس مشاوره روانشناسی ادامه داد: چرا پنج قهرمان از پنج فیلم “طلوع در سینما” خودکشی می کنند؟ به یاد داشته باشید که بیشتر مخاطبان رادیو و فیلم کودک و نوجوان هستند. کودکان و نوجوانان هنوز قدرت پردازش شناختی کافی برای حل این مشکلات را ندارند. معادل برنامه های رادیویی و تلویزیونی است و نتیجه آن کاهش سطح امید در جامعه ، افسردگی و خودکشی است ، خدای ناکرده.

دکتر گفت. حاتمی: ادامه این وضعیت سازمان روانشناسی و مشاوره را وادار می کند مستقیماً وارد شوند و خواستار توقف پخش چنین برنامه هایی شوند.

شایان ذکر است که کنفرانس بین المللی مدرسه به مدت دو روز در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به کودکان ونوجوانان در بحران کروناخودداری کنند

https://hydoc.ir/صداوسیما-و-سینما-از-تزریق-غم-و-ارائه-الگ/feed/ 0

روانشناسی نوجوانان: ویژگی های ذهنی شان و نکات کاربردی

نوجوانان در دوران تغییر از کودکی به نوجوانی زندگی می کنند و در این دوران کشف هویتِ شگفت انگیزی مانند یادگیری مهارت ها، و تغییرات شخصیتی دارند. آن ها همچنین با چالش های بزرگی بر سر راه رسیدن به سنین نوجوانی مواجه هستند. نوجوان ها به طور کل با کودکان و جوانان متفاوت هستند. بسیار مهم است که آن ها را بفهمیم و بتوانیم در دوران بزرگ شدن شان به آن ها کمک کنیم.

نوجوانی و دوستی

نوجوانی دوران بزرگی از تغییرات است. همه در زندگی درگیر آن می‌ شویم. بسیار مهم است که نوجوانان به استقلال و هویت خود برسند. هم زمان در دوران نوجوانی مواجه شدن با فشار رشد و مسئولیت پذیری و اعتماد با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و از طرفی مشکلات دیگر مثل تکامل جنسی، مصرف دارو های روان گردان و دوستی ها در میان است. روانشناسی نوجوان سعی دارد که نوجوانان را بهتر بفهمد و به تغییر آن ها از دوره کودکی به نوجوانی کمک کند.

آکادمی روانشناسی آمریکا توضیح می دهد که نوجوانی فصلی از رشد سریع در پنج مورد است: عاطفی، ذهنی، جسمی، اجتماعی و اخلاقی. برای این که این رشد به خوبی انجام شود، روانشناسی نوجوان روی مشکلات مربوط به سلامت ذهن برای افراد بین سنین ۱۳ و ۱۹ تمرکز می کند. روانشناسی نوجوان به نوجوانان در دوران رشد و تغییر کمک زیادی می‌ کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.