کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

۲,۲۲۶ بازديد

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته https://hydoc.ir/کاهش-۵۰-درصدی-ترخیص-بیماران-کرونایی-از/ https://hydoc.ir/کاهش-۵۰-درصدی-ترخیص-بیماران-کرونایی-از/#respond سلام دکتر Sat, 23 Jan 2021 19:00:47 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/کاهش-۵۰-درصدی-ترخیص-بیماران-کرونایی-از/

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره آخرین مورد بیماری عروق کرونا قلب در استان تهران اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته در تهران ، تعداد کل بیماران در کلینیک ها به 3500 نفر مبتلا به بیماری کرونا قلب رسیدند و …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره آخرین مورد بیماری عروق کرونا قلب در استان تهران اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته در تهران ، تعداد کل بیماران در کلینیک ها به 3500 نفر مبتلا به بیماری کرونا قلب رسیدند و این درمان برای ما پیش آمد که درصد مراجعه کنندگان به مجتمع بهداشتی حدود دو هزار نفر بود.

وی افزود: در مجموع حدود 1916 بیمار در استان تهران با کرونا در بیمارستان های استان تهران بستری هستند که اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم ، رشد سه درصدی را تجربه خواهیم کرد.

دکتر زالی ادامه داد: میزان ترخیص از بیمارستان تهران طی بیست و چهار ساعت گذشته نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته و از 300 ترخیص ، 150 بیمار کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: تعداد افرادی که طی 24 ساعت گذشته به بیمارستان تهران منتقل شده اند ، به دلیل اینکه تعداد موارد جدید عروق کرونا به 223 نفر رسیده است ، 80 نفر از آنها به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر گفت. زالی: “متأسفانه میزان مرگ و میر طی 24 ساعت گذشته در مقایسه با 24 ساعت گذشته 1.4 برابر افزایش یافته است.”

وی با اشاره به روند نزولی پایبندی به رویه ها و پایبندی به پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، اظهار داشت: در هفته های اخیر با کاهش تبعیت از اقدامات بهداشتی در تهران روبرو شده ایم که می تواند باعث نگرانی جدی و مقدمه امواج آینده بیماری در تهران.

دکتر زالی ذکر کرد که میزان نظارت بر رویه های بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده است ، اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافته است.

وی در مورد افزایش تعداد موارد در گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: میزان عفونت کرونا در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بستری شدن در این گروه سنی قبل از دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد بود ، اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر زالی گفت: یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است در برابر تعاملات اجتماعی آسیب پذیرتر باشند. علاوه بر این ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری عروق کرونا قلب قرار بگیرند.
وی اظهار داشت: “حتی اگر نرخ مرگ و میر گروه صفر تا پنج ساله را در مقایسه با مارس 1998 در نظر بگیریم که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود ، این میزان در ژانویه سال جاری به 4.4 درصد رسید.”

دکتر. زالی با اشاره به اینکه تعداد مولدهای پایه در تهران هفتگی به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: “متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.”

وی توضیح داد اگر تعداد مولدهای پایه از یكی بیشتر شود ، این نشان دهنده افزایش شیوع بیماری است و اگر كمتر از یكی باشد ، این نشان دهنده كاهش بیماری است و این تعداد در هفته گذشته به 1.1 درصد افزایش یافت.

دکتر زالی در پایان گفت: بیماری عروق کرونا قلب و سایر بیماری های تنفسی و بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی ناشی از آلودگی هوا و تماس با ذرات ویروسی آلوده است. ماسک بهینه با کیفیت خوب و پوشش مناسب و منظم استفاده از داروهای ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای همه بیماری های ویروسی از جمله ویروس کرونا می تواند بسیار موثر باشد.

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

https://hydoc.ir/کاهش-۵۰-درصدی-ترخیص-بیماران-کرونایی-از/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.